Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jun 2025, 02:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 okt 2009, 11:12 
Offline

Tilmeldt: 26 okt 2009, 10:53
Indlæg: 4
Geografisk sted: denmark
min mitsubishi space star 1.3 mangler kraft - et bud går på at katten er faldet sammen så den vil jeg gerne kontrollere..Jeg har prøvet et banke på den og den rasler ikke!

Forrør og kat er rustet godt og grundigt sammen så jeg vil helst ikke risikere en ny kat eller en masse svejsearbejde ved at forsøge at tage forrøret af...

så på youtube en vejl i hvordan kat/udstødning kunne kontrolleres ved at måle vacum i indsugmanifolden
http://www.youtube.com/watch?v=TY2RU2UH ... re=related
(cirka 52 sek. inde i klippet)

Er der nogen der ved om denne metode kan bruges som kontrol af kat/udstød


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2009, 11:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hey.Tror ikke det er kat.
Tror mere på bagpotte hvis noget er faldet sammen

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2009, 12:09 
Offline

Tilmeldt: 26 okt 2009, 10:53
Indlæg: 4
Geografisk sted: denmark
martin høj skrev:
Hey.Tror ikke det er kat.
Tror mere på bagpotte hvis noget er faldet sammen


måske , men det var mere om man kan kontrollere/få et fingerpeg om ens udstødning/kat er stoppet til, ved at måle vacum i indsugningsmanifolden - som vist på youtube klip
http://www.youtube.com/watch?v=TY2RU2UH ... re=related
(cirka 52 sek. inde i klippet


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2009, 14:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Pas på hvis det er katalysatoren der er faldet sammen og et stykke af monolitten har sat sig fast på tværs i udstødningen .. har set det ske på en Alfa 156 2.0 tspark hvor det yderligt kostede 2 stempler. Motoren kunne ikke komme af med gasserne og dets varme via udstødningen hvilket resulterede i at noget af det fandt en anden vej end ned forbi stemplerne der så kvitterede med at mase/knække ringlandet under kompressions ringene samt mellem kompressions og olieringene ... egentligt underligt at bilen overhoved kunne starte og kører

Kvajet havde bare givet fuld gas da den begyndte at blive sløv og da bilen jo startede så kunne man jo lige så godt bruge den ... jeg mener han havde brugt den dagligt i små 2 uger inden den kom til mekanikeren :damn:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2009, 20:19 
Offline

Tilmeldt: 26 okt 2009, 10:53
Indlæg: 4
Geografisk sted: denmark
Kvajet havde bare givet fuld gas da den begyndte at blive sløv og da bilen jo startede så kunne man jo lige så godt bruge den ... jeg mener han havde brugt den dagligt i små 2 uger inden den kom til mekanikeren :damn:[/quote]


hmmm - jeg har kørt med det i 6-8 mdr...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team