Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 19:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
lqs skrev:
....vil tror at der i løbet af no time, kommer værktøj samt ting og sager, for mellem halv og hel mill i HENRIKS værksted.

Ja og..? Der er da ting af tilsvarende værdi i langt de fleste hjem. Mener du en fræser, en dæk maskine, C02 svejser og håndværktøj, osv osv, er noget som specielt skulle tiltrække evt tyveknægte? Minimalt i sådan et værksted er vel hvad man kalder let omsættelige ting. Dvs 95% af alle langfingede er allerede sorteret fra, de går efter ting de lige kan slæbe med og hurtigt omsætte til penge. Som også skrevet de sidste % totalt hardcore bestillingstyve er det næsten spildt krudt at forsøge at stoppe....

Mht. evt. at begrænse mængen at visse ting i lokalet, hvad er det så man i 99% af gangene høre om der er blevet stjålet fra biler? :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

ting som jeg tænker kunne friste.
co2 og tigsvejsere. alt håndværktøj. alt el værktøj. alle måleinstrumenter.
MS boxse. dyser.turboladere og lignende. i nypris er der nok for 2-300000kr i mange hobbyværksteder, eller for mere....
alt andet, vil mere eller mindre være bestillingsarbejde ja.
hvorfor tror i at begrebet værkstedstræf ikke er mere udbredt?
konceptet er ellers fedt.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
HenrikGM skrev:
Slavteren skrev:
video? til hvad? man må jo ikke engang lægge optagelserne ud offentligt lovligt åbenbart.
glem lovlige løsninger, det er ikke dem de typer har respekt for! :damn:

Hvad gør man hvis videoen er streamet ud kontinuerligt? Nogen kunne jo optage det remote og dumpe det på feks youtube?

Det er vel ret beset helt og aldeles umuligt at undgå det bliver offentligt?

tjae.. en guldsmed fik en dom for at offentliggøre billeder af nogle røvere.. TROR faktisk det var på youtube, men er ikke lige helt sikker på den detalje. min pointe er at det alligevel ikke nytter ret meget da politiet sandsynligvis ikke har resurcer til at udnytte det, og du ikke lovligt selv kan udnytte det.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
....hvorfor tror i at begrebet værkstedstræf ikke er mere udbredt?
konceptet er ellers fedt.
MVH søren

Det er de da i de kredse jeg kommer i og dem der inviteret plejer netop tit at have en del at kikke på. Men sådan noget foregår jo næsten altid i klub regi, dvs. for en "lukket kreds".

Erkender at jeg ikke rigtigt har meldt mig ind i dagens "bekymrings samfund" (åbenbart informations samfundets afløser :( ), men ind til andet er bevist tror jeg altså på at garage tyveri truslen noget overvurderet. Det passer i hvert fald ikke ret godt ind i den verden jeg ser og har set ud i.... har selv rodet med hobbybiler siden midt 80'erne. Kender til mange hvor garage indholdet er værdifuldt og har været det i årtier. Men kan faktisk ikk' huske nogen har haft indbrud. :)

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
... co2 og tigsvejsere. alt håndværktøj. alt el værktøj. alle måleinstrumenter.
MS boxse. dyser.turboladere og lignende. .....

....og hvis nu sådan nogle "ligegyldige" ting endeligt skulle blive stjåldet, har man selvfølgeligt sørget for en dokumentation og forsikring. Det med forsikring er vist faktisk en ting rigtigt mange glemmer når de fylder garagen op! Den alm. indboforsikring dækker normalt kun en begrænset beløb, da det ikke anses for normalt indbo at have for 100.000,- i værktøj.

"ligegyldige" = ting der let kan erstattes med nyt. Det er straks mere træls hvis det er sjældne eller special lavede stumper. Nyt værktøj vil de fleste nok bare synes er dejligt. :)

Titel:
Mester Medlem

du er ikke bekymret. skriver du. er det derfor du ikke underskriver med navn, samt offentliggør din adresse?
hvis ikke du er bekymret... er der vel ingen grund til at undlade dette.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
hvis ikke du er bekymret... er der vel ingen grund til at undlade dette.

Er Biltema værktøj en god hælervare? :D

Selvfølgeligt bekymre jeg mig om tyveri, men ikke så meget at jeg ligefrem har bygget et Fort knox. I stedet tænker jeg lidt over i hvilke kredse jeg fremviser garage indhold og bil detaljer. Det der vist hedder at bruge alm. sund fornuft. Den slags de ikke bruger inde på bilgalleri, når de f.eks ligger video'er op til frit skue for hele Danmark af deres ulovligheder. Fortalt i billedsprog køre jeg ikke hen foran politistationen og laver en brænder, men holder en smule lav profil på steder hvor hele Danmark kikker med.

Men bortset fra det... jamen har alle dem der her i Danmark i forvejen lever af at rode med tuning, styling osv da store problemer med indbrud og tyveri, siden der skulle være behov for seriøs tyverisikring sådan i større grad? ..og hvis de har hvad er det så der bliver stjålet? :?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
wolf 3d havde indbrud for noget tid siden, hvor der forsvandt for en lille formue inkl. et par styrebokse til den ny agila eller hvad den nu hedder.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Westmus skrev:
lqs skrev:
....vil tror at der i løbet af no time, kommer værktøj samt ting og sager, for mellem halv og hel mill i HENRIKS værksted.

Ja og..? Der er da ting af tilsvarende værdi i langt de fleste hjem. Mener du en fræser, en dæk maskine, C02 svejser og håndværktøj, osv osv, er noget som specielt skulle tiltrække evt tyveknægte? Minimalt i sådan et værksted er vel hvad man kalder let omsættelige ting. Dvs 95% af alle langfingede er allerede sorteret fra, de går efter ting de lige kan slæbe med og hurtigt omsætte til penge. Som også skrevet de sidste % totalt hardcore bestillingstyve er det næsten spildt krudt at forsøge at stoppe....

Mht. evt. at begrænse mængen at visse ting i lokalet, hvad er det så man i 99% af gangene høre om der er blevet stjålet fra biler? :)
ville sq gerne se et par hobby tyve smutte med en drejebænk med en pinolhøjde på bare 180 som ofte er ældre industrimodeller der står omkring på privat værkstederne. eller en fræser med tilspænding på bare et plan. tvivler på de kommer langt hvis værkstedet er bare inde for alm gå afstand af et alm hobby værksted.

hvis man har råd til at fylde et værksted med gøgl for ½-1mill som iqs skriver så er en form for forsikring forhåbeligt en naturlig ting at tage med.

men selv om vi har hørt en skræk historie om folk der er døde i deres søvn så holder vi vel ikke op med at sove. tyveri er noget fandens noget. men risikoen er der for alle.

Titel:
Moderator

Slavteren skrev:
wolf 3d havde indbrud for noget tid siden, hvor der forsvandt for en lille formue inkl. et par styrebokse til den ny agila eller hvad den nu hedder.

Smuttede der ikke også noget rullefeltgrej ved den lejlighed?
Det må da være til at lure hvor det bliver af?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time