Nu har jeg ikke læst alle indslag i denne debat men vil alligevel tillade mig at komme med et lille indput fra min egen erfaring for en del år siden hvor jeg selv var i front for en ligende forening
Nu er det at stå i front for en forening som striben Esbjerg en balancegang med et ben på hver sin side af loven. På den gode side skal man opføre sig pænt for at kunne forhandle med de pæne drenge, (politikere, politi, DASU og ligende). På den anden side skal men holde gang i "ulovlighederne" for at opretholde presset på politikerne. For så længe der er "ballade/race/ulovligheder" så er pressen intreseeret, og når de er der og tager billeder så er politikerne der også ! Så er der jo chancer for at de kan komme i tv/avisen med en udtalelse og gøre opmærksom på sig selv og blive mere kendt. Så er politikerne villige til at give løfter og forhandle ! Samme øjeblik der er ro omkring race/ulovlighederne så kan man ligesågodt snakke til en betonvæg.
Der sker intet før der igen er "ballade"
En anden ting er også at pressen vil gører alt for at man bliver udstillet som en dum tåbe der intet fornuft har. Og de skyr ingen midler med at finde gamle optagelser frem og klippe sammen så det passer ind i deres billed af en der skal hades af hr og fru danmark. Det sker yderst sjældent at man får lov at forklare sig fuldt ud.
Jeg vil sige al ære og respekt for dem der vil gå i front og forsøge at få lavet bane muligheder og lovligt race
. Men vil også opfordre til at man lige kigge i kalænderen og opfordre til at deltage i hinandens race når der endelig er noget lovligt.