Jeg havde først og fremmest forsøgt at dele det op.
Nogen bilprocesser sviner og støver mere eller mindre, og andre kræver absolut renlighed.
Så jeg ville nok starte allerede udenfor, med en god, overdækket og veloplyst vaskeplads med højtryksrenser, vandslange m. spulepistol og selvf spand og div børster.
Indenfor ville jeg allerførst sørge for lys, ordentlig akustik, lys, ordentligt lyst gulv, filebænke med masser af lys, og ordentlig lys i værkstedet....
Samt selvf masser af stikkontakter, både ved filebænke, lifte og spredt rundt med gavmild hånd. Luftudtag knap så mange steder.
Sektionen længst væk fra porten skal benyttes til svejsning, slibning og andre støvende ting, og skal derfor kunne skærmes fuldstændig af fra resten af værkstedet. 4-søjlet lift m hjuludmåling er placeret her, sammen med TIG-svejser, CO2-svejser, alt pladeværktøj, svejsebord samt udsugningscentral.
Sektionen nærmest porten er 2 "gulvpladser" med tilhørende filebænke, den ene til motor/gear og andre mekaniske rep, den anden gulvplads udelukkende til elektriske projekter, store såvel som små. Evt kan her være en 1-søjlet lift, den er rar til elopgaver. Her er også værkstedsradioen samt 1 ell 2 PC´er med printer og internet placeret, samt 2 varmekalorifærer.
I sektionen i midten placeres 2-søjlet lift, samt de større værkstedsting som presse, lille drejebænk, søjleboremaskine, motorkran, pallevogn, værktøjsrullebord, boltreol osv.
Et kraftigt gardin kan trækkes for mellem liften og gulvpladserne, således at evt luftværktøj ikke støver.
Der er naturligvis skuffer og skabe i rå mængder, og ALT er mærket op og har sin faste plads.
AL opmagasinering af hjul, cykler, havemøbler osv foregår udenfor. Elsewhere! Evt ovre hos naboen....