Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 11:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
http://stiften.dk/article/20091015/AAS/710159927/1002

Utroligt at man kan være så dum... :damn:

Det minder nu mest om mangel på opmærksomhed (15min of fame) :damn: :damn:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

johan o r skrev:

Det kunne man jo fikse ved at blotlægge det allerede gennemgåede pensum samt uddannelsesplaner, etc. og skrive et brev til avisen, evt invitere lokal TV, etc.

Mange muligheder for at påvirke pressen.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Moderator

Iøvrigt; 2100kr er sateme billigt for materialer.
Mit bogbudget da jeg læste var væsentligt mere pr ½år!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Senior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
johan o r skrev:

Det kunne man jo fikse ved at blotlægge det allerede gennemgåede pensum samt uddannelsesplaner, etc. og skrive et brev til avisen, evt invitere lokal TV, etc.

Mange muligheder for at påvirke pressen.

True..

Men det kan sku ikke være meningen at man skal spilde værdiful tid, på at rydde op efter sådan en klovn..

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:

De 2100.- er til at dække div. udprint som de forskellige lærere kunne finde interessant at give os.

Det er uden bøger, der er op til os selv om vi vil købe bøger eller ej.
eftersom vi er en meget blandet flok, så har vi forcer forskellige steder, og derfor brug for forskellige bøger, til at dygtiggøre os selv.

Titel:
Moderator

johan o r skrev:
HenrikGM skrev:

De 2100.- er til at dække div. udprint som de forskellige lærere kunne finde interessant at give os.

Det er uden bøger, der er op til os selv om vi vil købe bøger eller ej.
eftersom vi er en meget blandet flok, så har vi forcer forskellige steder, og derfor brug for forskellige bøger, til at dygtiggøre os selv.

Hvordan styrer i pensummet, og hvad har en færdiguddannet præcist af færdigheder?

Hvad underviser man efter, uden undervisningsmateriale?

Citat slut.

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Århus
Så er det jo bare lettere for os der gerne vil tage uddannelsen at komme ind. Jeg har tænkt mig at møde op til informationsmøde og danne mig mit eget indtryk. Og hvis indtrykket er positivt så søger jeg om at komme ind til vinter.

Det kunne være fedt at høre nogen indtryk af uddannelsen fra dem der går der?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Ja hvad kan en elektriker når han er færdig uddannet???
Der er jo en lang beskrivelse fra Undervisningsministeriet om hvad vi skal kunne, men den kan tolkes på forskellige måder og hvordan lærene vælger at få os frem til måler er også forskelligt fra skole til skole.

Så jeg kan ikke fortælle om andet end hvad jeg selv har været igennem og hvad jeg regner med vi skal.

Indtil videre har vi haft, virksomheds lære, projekt definition, Formel racing, og generel viden inden for alle former for motorer og transitioner(alm. som teoretiske)

Ud over det teoretiske har vi et helt nyt værksted, hvor der kommer nogle funktionelle racerbiler og nogle der ikke skal ud og køre, som vi kan blive undervist på.

Det meste af undervisningen er bygget meget op som den Elektronikfagteknikker uddannelse jeg har taget, at man vist/fremlagt et færdigt "produkt" (eller målet) og bryder det så op undervejs til man er kommet så langt ned i detaljen at man selv har styr på at bygge det op/føre det ud i livet
Hvis du forstår hvad jeg mener :reading:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Mht undervisningsmateriale, så har vi ikke haft så meget ind til videre, for det meste er noget vi skaber selv, undervejs som vi får mere og mere information af lærene.

Vi er Pt. igang med at lave et formel hold (på papiret) for at komme igennem så meget som muligt.
Og det materiale vi bruger til det, er at undersøge på nettet hvad de forskellige klassers biler koster, hvilke baner de kører på, hvorfor der er mere prestige i nogle klasser frem for andre.
Efter vi har indsnævret retningen mere, så har vi kontaktet nogle formel teams (inden for den klasse vi har valg) for at få nogle nogle oplysninger, omkring budget, efterfølgende har vi lavet budgetter, over alt hvad det indebære at have et helt hold med transport, leasing, leje, transport, løn, udstyr, special værktøj, forsikring, investeringer. mm

Alt det kan man ikke læse i en bog, for regler, lokalioner, fly priser mm. ændre sig hele tiden.
Så derfor så opbygger vi stille og roligt selv hele konceptet omkring formel holdet, i en go bladning af gruppe og individuel arbejde.
Efter hånden som de forskellige grupper bliver færdig med at løse de opgaver der er undervejs, så blive det fremlagt for resten af klassen.
Vores lære i dette fag er Henrik Jacobsen fra www.tfsport.dk , som selv er gammel formel ford køre.

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Højbjerg
Øhh undskyld, men det lyder mere som et eller andet manager kursus.

Jeg trode det var en udannelse med fokus på teknikken i racerbiler.

Eller har jeg misforstået noget?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time