Gtech kontra dynolicious og mine resultater.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#11 Indlæg af duckstar »

Uden at være ekspert på området mener jeg biler med manuelle gearkasser ligger på 20-25% tab. Jeg kender ikke det eksakte tal på min bil, men tastede 23% ind.
Vh. Anders
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#12 Indlæg af lqs »

hvis bilen kører på alm dæk? vil jeg TRO at det er ca 10% for meget... hvad gear målte du i ?
MVH søren
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#13 Indlæg af TB206HDI »

duckstar skrev:Uden at være ekspert på området mener jeg biler med manuelle gearkasser ligger på 20-25% tab. Jeg kender ikke det eksakte tal på min bil, men tastede 23% ind.


Tabet er ikke konstant ;) Og det er netop problemet med den her slags applikationer der forsøger at regne baglens.
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#14 Indlæg af TB206HDI »

duckstar skrev:Uden at være ekspert på området mener jeg biler med manuelle gearkasser ligger på 20-25% tab. Jeg kender ikke det eksakte tal på min bil, men tastede 23% ind.


Tabet er ikke konstant ;) Og det er netop problemet med den her slags applikationer der forsøger at regne baglens.

Hvor hurtig er sådan en karl fra stående start til 100 med 250Hk ?
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#15 Indlæg af duckstar »

TB206HDI skrev:Hvor hurtig er sådan en karl fra stående start til 100 med 250Hk ?


Mit gennemsnit over 10 målinger ligger på 6,3 sekunder. Har dog lavet en lammetæve-flå-i-gearstangen-måling der lød på 6,09. Men det kræver også at jeg kan overføre kræfterne, hvilket er svært uden hjulguf.
Vh. Anders
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#16 Indlæg af TB206HDI »

duckstar skrev:
TB206HDI skrev:Hvor hurtig er sådan en karl fra stående start til 100 med 250Hk ?


Mit gennemsnit over 10 målinger ligger på 6,3 sekunder. Har dog lavet en lammetæve-flå-i-gearstangen-måling der lød på 6,09. Men det kræver også at jeg kan overføre kræfterne, hvilket er svært uden hjulguf.


Ikke ringe - så er jeg lige 1 sekund efter ;) (7.01 målt med G-tech med "flå-i-gearstang-skiften-gear")
Jeg tror jeg vil se hvad Dynolicious siger af målinger - hvis jeg da kan få nok greb til at trække fremad :(
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#17 Indlæg af lqs »

duckstar skrev:Uden at være ekspert på området mener jeg biler med manuelle gearkasser ligger på 20-25% tab. Jeg kender ikke det eksakte tal på min bil, men tastede 23% ind.

prøv at kig på om du måler den samme hjulydelse i hvert gear.
det gør man ikke på et enertirullefelt. prøver du at skanne din rullefeltsattest ind?
MVH søren
Besvar