Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 13:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 91 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

klyfax skrev:
Andy skrev:
Klart der er nogle ting der ikke er mulige, mit syns punkt er at lave ændringer der kan godkendes mod betaling, og så "udsætte" betalingen til den dag man bliver knaldet....hvis man ikke bliver taget har det været "gratis" og have det sjovt

Reglerne har jo ændret sig en del siden den gang jeg rodede med biler, men vil stadig mene min måde og gøre det på vil virke, hvis man bygger en bil så meget om man ikke har råd til og betale hvis hammeren falder skal man lade være....

Bare husk at snak med forsikring for det er dem der dækker din røv hvis du køre galt. Og er den ik forsikret ordenligt, så er skattefar dit mindste problem...

Klart forsikringen er et problem, så lang tid man ikke har "lovlig gjort" sine ændringer dækker forsikringen ikke.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

møffe skrev:
klyfax skrev:
Andy skrev:
Klart der er nogle ting der ikke er mulige, mit syns punkt er at lave ændringer der kan godkendes mod betaling, og så "udsætte" betalingen til den dag man bliver knaldet....hvis man ikke bliver taget har det været "gratis" og have det sjovt

Reglerne har jo ændret sig en del siden den gang jeg rodede med biler, men vil stadig mene min måde og gøre det på vil virke, hvis man bygger en bil så meget om man ikke har råd til og betale hvis hammeren falder skal man lade være....

Bare husk at snak med forsikring for det er dem der dækker din røv hvis du køre galt. Og er den ik forsikret ordenligt, så er skattefar dit mindste problem...
der er kommet nyelige stramninger, den bil jeg kender til har 8HK for meget i ren NA tun på orginal motor, der er så monteret større bremser (310mm kontra 280mm) prisen er betydelig. og selv når han betaler hans beløb med 5 nuller så skal den stadig DEtunes med 8hk.

Ja ok der er nok kommet andre bolle på suppen siden da, det gør det desværre mere oplagt og snyde....er glad for jeg kun roder med motorsport på lukket bane nu.... :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: østfyn
møffe skrev:
BTW, hvor mange herinde har parpire på at deres bil er lovlig med de små ændringer de har? sporvidde,åbentfilter,ombygget fra karb eller mekanisk sprøjt til elektronisk?

det har jeg :up: :up:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
heino ascona b skrev:
møffe skrev:
BTW, hvor mange herinde har parpire på at deres bil er lovlig med de små ændringer de har? sporvidde,åbentfilter,ombygget fra karb eller mekanisk sprøjt til elektronisk?

det har jeg :up: :up:
my point. en ud af mange.

Titel:
Junior Medlem

min holdning er og bliver altid hvis i skal køre race så brug de lovlige angementer der er. eller meld jer ind i en klub og køre nogle manøvre prøver eller noget banerace ...på den anden måde øelægger i det det bare for dem der gerne vil lave det lovligt det bliver svære at få de rette tilladelser der skal til...
fordi man har haft et såkaldt angement i flere år i f.eks esbjerg gør det det jo ikke mere rigtigt af denne grund..
og hvis jeg skal gøre det samme hver dag... kan vi jo alle sammen bare køre 120 km/t hvor der må køres 80km/t så bliver det jo nok lovligt en dag :) og det hjælper jo heller ikke at tude over der ikke er nogle steer at køre så må i jo lave nogle initiativer så der bliver flere steder at kører.......michael

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
jeg forstår ikke hvad du mener,

siger du at hvis man ikke kan komme til at spille fodbold, så ska man spille håndbold..
med fodboldstøvler på osv?

min 402 m bil er ubrugelig til rally/manøvreprøver og baneræs,
(har kørt begge dele og det er jo ikke sjovt)

jeg siger ikke jeg har nogen løsning på problemet, men bolden ligger hos stat og kommuner,,ikke hos os brugere

Titel:
Mester Medlem

lige kommet hjem fra arbejde... sulten... det offentlige burde sørge for at mit køleskab er fyldt. det kan simpelthen ikke være min opgave.
konen siger det er heller ikke hendes ansvar (bold). hun har spist, når hun er sulten (igen)klager hun sikkert et eller andet sted. vil prøve at finde hunden. nogen må da have ansvaret....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

kan sgu godt forstå konen bliver sur,, når du vækker hende kl lort :P, hunden bed dig vel i benet ? :grin:
hvis ikke kan du være sikker på den har pisset i dine sutter når vækkeuret ringer :lusket:
tror bare du skulle ha lusket stille ind under dynen, evt. med en bog om bek. 827 :reading:

Titel:
Mester Medlem

lige kommet i tanke om at jeg skød hunden for to måneder siden. det var også mit eget ansvar.
der er ikke nogen der kommer ud at køre race, eller får en bane ved at samle underskrifter eller skive på facebook.
der skal en forening med kontigent til, samt lobbyarbejde hos politikerne mm. nøjagtig lige som når nogen vil spille fodbold eller golf eller køre gocart. der er ingen forskel. BOLDEN LIGGER HOS OS DER VIL KØRE.
bolden flytter sig ikke ved at vi tramper i jorden....
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

B O L D E N
L I G G E R
H O S
D E M
D E R
S I D D E R
P Å
M A G T E N
T I L
A T
L O V L I G G Ø R E
M E N
I K K E
H A R
V I L J E N
!

det hjælper ikke at tro man er "supermand" på et forum og tror alt man siger er rigtigt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 91 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time