Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 12:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opel GT 2,0S.
Indlæg: 12 aug 2002, 15:26 
Hej allesamme.

Jeg har skrevet her før og nu er jeg her igen... :)
Jeg har en Opel GT fra 1970, hvor der ligger en 2,0S motor i, der så det problem at når man kører med vinduerne åbne og giver den noget at leve af, så begynder der at lugte MEGET af benzin inde i bilen, jeg har prøvet alt snart, men kan ikke få den til at holde op, jeg har så fået af vide at det ikke er dne rigtige kaburator der sidder på. Så jeg er i gang med at finde ud af noget med 2 stk. dobbel Weber kaburatorer i stedet.

Så mit spørgsmål er:
Er der nogen der ved om der ville være nok plads i motorrummet til at ligge 2 stk. dobbelt Weber kaburatorer i???
Hvor kan man få dem billigst henne??

Håber på en masse svar.
På forhånd tak:)

Mvh Anders S


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 12 aug 2002, 16:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
Hej
Jeg havde for ca. 100 år siden en GT.
Den monterede jeg dobb. Weber på.
For at de kunne være der, købte jeg
2 spec. korte indugninger hos Lexmaul
i Tyskland. De må findes endnu.
Jeg kender ikke noget til prisniveauet idag.
Det krævede dengang at karburatorerne blev
justeret urimeligt tit. Det var vibrationer
der efter sigende var årsag til det.
Da jeg blev træt af det monterede jeg indsprøjtning
på den. Ikke samme ydelse men meget nemmere at
bruge til dagligt.
Jeg har iøvrigt noget orig. rudehejs til sådan én
liggende, og måske noget andet skrammel.
Hvis du er interesseret kan jeg prøve at lede
aller nederst i gemmerne.
Mvh
Claus A


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2002, 11:50 
En rimelig nem/billig løsning til erstatning for den originale solex er en Weber register karburator 32/36. (solexen kan fungere men er svær at justere)
Den passer på det originale manifold, og adapteren for filteret kan tilpasses dette, hvis man er kreativ. ( så ligner den stadig en original bil).
Økonomi og ydelsen blivere bedre.

Se evt gode GT-links.
Opel GT.com -- Opel Tuners'source -- Club hemmings.com/oana.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team