Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 21:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2009, 20:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 188
Ja de er beregnet til turbo, hvis du ser på linket over dem, har de også samme kompresion forhold som de originale stempler.
her er et billed hvor man ser det i forhold til et gammel originalt stempel. Dog ikke fra den motor, men samme model
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2009, 16:00 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Jeg mener vi har haft en tidligere tråd hvor detonation havde lignende skadeeffekt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2009, 18:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 188
Jeg vil også tro af det er pgr af det.
Om det så har gjort det med det map som jeg har vedhæftet er jo altid svært at sige da der er 1000 forskellige faktor for det.
Nu fik jeg Lasses input(og tak) for det map, er der andre der haft tid til at se på det ?, og hører jeres vurdering.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2009, 17:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Kiggede på billerderne af original stemplet og det uoriginale tuner stempel.
Jo mere jeg kigger jo mindre kan jeg lide tuner stemplet :cry:
Det er de meget store og dybe udfræsninger til ventilerne, jeg er mindst glad for :!:

Det ser ud til at de er beregnet til at ingen ventil skal kunne bukke,
uanset knast valg hvis tandremmen giver op :roll:

Dermed har man efterlad nogle meget tynde steder, med meget skarpe kanter på stemplet.
Som bare venter på en højere temperatur, for at kunne selvantænde blandingen :damn:

Manden der har kørt den ind har ikke anet hvad der ramte ham :!:
Alt ser ok ud og så total destruktion.

I mine øjne har stemplerne hovedparten af skylden :evil:


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2009, 19:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 188
Jeg kan godt se hvad du mener, men generalt syntes jeg ikke at woesner har noget dårligt ry, samt hvis du ser på det design, så ser alle deres stempler til tryk med ca det design (ikke at det bliver bedre af det men..)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team