Hej allesammen
Har lige købt mig en mondeo fra '94 2,0 clx.
Den skulle eftersigende have fået skiftet motor på et tidsspunkt.
Sådan en 2,0 skulle vel have en 133-136hk, men synes ikke den virker så "kvik" endda. Så kom til at tænke på om de mon kun har lagt en 1,8 i?
Nogen ford folk der kan fortælle mig hvor man kan se forskellen på de to motore? numre eller lign?
Og hvis nu det viser sig det ganske vist er en 2,0 der ligger deri, men som bare er blevet lidt træt. Er der så en nem måde at "friske" den op på igen? eller er det bare at køre til pisset eksploderer og så ny kværn?
Sådan en Zetec motor har 130 standart. Hvis altså det er samme motor som lå i min Focus 2.0??
Jeg havde en anden manifold, skarpere knaster, og et størrespjældhus på min. Den endte ca op i 150-160 hk UDEN at få den rullet ind. Den var sku frisk nok
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Focus er blacktop;130hk min er silvertop 133 ell 136 alt efter hvor man kigger henne... så vidt jeg har forstået... hehe
Ja men det kan osse være man skulle gøre noget i den stil
Få den rullet næste gang du får chancen.
Det koster kun nogle få hundrede kroner, og så VED du hvad den yder, i stedet for at skulle gætte, eller fornemme...
En Mondeo er en tung fætter, så 135 Hk gør bestemt ikke noget kvikt indtryk i den sammenhæng.
Forøvrigt har Zetec-motoren i din Mondeo "flydende" knastakselindstilling, og ikke alle er lige omhyggelige med at få stillet knasterne ordentlige ved tandremsudskiftning. Hvilket har konsekvens for ydelsen.
Husk også at chekke tandremmens alder, SAMT at alle remhjulene er skiftet sammen med remmen.
/Lars
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Ja ved godt det er en halvtung bil.
Og jeg skal ikke kunne sige hvornår den har fået skiftet rem sidst, men den er også købt rimelig billigt.
Bilen går sku udemærket og man må self ikke køre over 130 nogen steder, men det er jo lidt nitten og betale forsikring osv for 135hk hvis der kun er 115 som på 1,8.
Grunden til min mistanke er også at jeg ikke kan få den over 185, men efter hvad jeg kan finde af data på den skulle den klare over 200.
Ang. acceleration kan jeg ikke lige bedømme om den mangler et halvt eller et helt sec. fra 0-100.
Det er heller ikke noget jeg vil gøre et kæmpe nummer ud af, for bilen kører udmærket og jeg plejer heller ikke at have mine biler så lang tid af gangen. Men kommer jeg i nærheden af et rullefelt en dags tid, så er det da self. hurtig ordnet.
Noget andet, hvis man skulle have flere heste i den, så er den vel egentlig registreret med 136hk af hvad vi kan blive enige om.
Ved motorskift er det så ikke 25% reglen der gælder?
136 gange 1,25 er 170. Så må man vel egentlig ligge 2,5 v6eren i lovligt ikke?