Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 13:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

NICK vi er ikke enige mht DHB. slet ikke. men lad os nu se hvor godt det bliver med nye regler der både duer og gælder.
MVH søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
lqs skrev:
den kører med en såkaldt 1000hestes turbonestick med mærkelige huller og kuglelejer. rent bling bling!
tec 3 gt motorstyring, som JK er meget utilfreds med.... det er der de største problemer pt ligger. med alm gearkasse og ohc ford motor har den kørt rigtig lave 10 tider. målet nu? sikkert bare hurtigere. nok gerne over et sekund. men hellere ned i 8sek tider. 9" bagtøj er egentlig ikke så tungt. det atlas der sad på før er tungere og gik hele tiden i stykker. den 5sek tid på video er bedste 201m ind til nu. men der trækker motoren slet ikke ude i den hurtige ende. ingen sluthastighed.
MVH søren

Okay jeg havde faktisk forventet MS siden det, i al fald dengang virkede som om det lidt var et forsøg på at bygge en bil der kunne trække skindet af Michael Mk. 2'er men til en brøkdel af prisen. Ja det kan da godt være at vægten ikke er så stort et issue har et 9" på min 67 nova og syntes bare det har virket tungt de gange jeg har flyttet rundt på det i forhold til mit bagtøj fra min kadett c. Men det kan da være at det bare er mig. Men en anden ting er vel de kræfter der skal bruges til at drive sådan ét er vel noget større? Jeg har i al fald tænkt at det ville være overkill til mine maks 250hk selvom man kan bygge et sindsygt skudsikkert bagtøj til billige penge på den måde. Men når han har effekter på vel tættere på 3 gange så meget er det selvfølgelig en anden sag.

Men glæder mig da til at se hvad den kommer til at præstere i fremtiden. Er der nogen steder det er muligt at finde billeder af ombygningen med volvo-motor, gearkasse og alting?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
lqs skrev:
NICK vi er ikke enige mht DHB. slet ikke. men lad os nu se hvor godt det bliver med nye regler der både duer og gælder.
MVH søren

Er det sådan at forstå at du vil blive væk resten af dit liv, eller vil du komme når det virker? tror foriøvrigt ikke at vi er så uenige mht DHB, men vi har forskellige måder at takle situationen på, jeg er af den holdning at hvis jeg ikke kan lide verden, så laver jeg den om eller bygger en ny (alt efter hvad der nu er mest udfordring i).

...hvad med dig Søren, skal den stå på kokasse, strejkekasse eller værktøjskasse...?

mht til Jesper så sætter jeg mine penge på at han er den første af os udover kjeld der når en høj 8'er i 2010...

Billede

Titel:

ja. nu har jeg jo set søren mv. stå for tidtagning ved arrangementer der var lidt på kant med hvad der er forsvarligt!! eks. ( danmarks hurtigste scooter) men det er der jo heller ikke noget i vejen for! hvis bare man ikke chikanere andres arrangementer. og sår tvivl omkring reglement og sikkerhed.

Mvh Martin

Titel:
Mester Medlem

MARTIN? med VR6 kadett?? du er forkert på den! hvis du mener sikkerheden ikke er i orden eller lignende til DHS så må du rette henvindelse det rette sted. det er ikke her. det er heller ikke hos BLACKRACE.DK. foreningen er alene hyret til at tage tiden. samme forening har en kontrakt med de mennesker der afholder racet. det stykke papir er MEGET klart mht hvad vi tager ansvar for. det samme gør sig gældende andre steder vi lejer udstyr og os selv ud. tag og fortæl lidt mere om dig selv MARTIN.
MVH søren
ps. ravn... tror bare jeg er lidt ældre og måske knap så naiv. men håber det lykkes jer at påvirke folkene bag DHB til at lave regler. vel at mærke regler der kan og vil blive overholdt. dvs de gælder for alle og gerne hele weekenden!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
ps. ravn... tror bare jeg er lidt ældre og måske knap så naiv. men håber det lykkes jer at påvirke folkene bag DHB til at lave regler. vel at mærke regler der kan og vil blive overholdt. dvs de gælder for alle og gerne hele weekenden!

Og hvis det lykkedes, er jeg så stadig naiv?

men du har ret i at du er ældre og må jeg tilføje, desværre nok også en hel del mere mavesur, gør mig den tjenste og redegør for mig hvad det har hjulpet at angribe stort set alle andre løbs arrangører med Bek. 827 som en slags hellig gatlingkanon - er vi kommet nærmere en generel løsning? eller minder 2009 om alle andre år op til nu.

Som jeg ser det så vil de fleste vil bare gerne have noget ræs og gerne uden det sædvanlige ævl og kævl, mit bidrag i første omgang, bliver at prøve at være med til at ændre DHB regelementet til et der virker, hvis det gør mig naiv, so be it, jeg handler i det mindste...

Billede

Titel:
Mester Medlem

ang det her med at gøre noget....
BLACKRACE.DK har i indeværende år, opnået det at vi har mulighed for fuldt lovligt, at afholde race. altså fået godkendt regler for banesikkerhed.
det er der mig bekendt kun DASU og DHB der ellers kan bryste sig af. dvs lovligt efter 827. det er den bekendtgørelse der efter vores bedste overbevisning gælder for området. vi har gerne villet afholde race. men kun lovligt race. ved du og nogen venner har barslet med en kørerforening. ideen er god. hvor langt er i med foreningen?
LADATHOMAS mf prøvede vel også i år at starte noget streetrace op. en forening blev vel også stiftet. er du et af medlemmerne?
mavesur?
ja måske hvis du spørger min kone!
hvis jeg hade den ide at alle skulle angribes (effektivt!) for ikke at prøve på at overholde bek. 827... så hade der sgu ikke været meget race i år. skal vi lige vente lidt med at bedømme hvad der lykkes mht regler for dhb? vi kan da vente til vi ser dem. i har vel arbejdet et par måneder nu ikke?
hvornår er i klar til at måtte offentliggøre noget?
efter dhb 2010 kan der så skrives om det både lykkedes at lave regler...
og om de også blev overholdt. det kan da kun gå fremad efter 10års læretid.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Søren, nu er det jo sådan at jeg ikke mere end de fleste har for meget tid i overskud, tværtimod, så ting tager tid... Ja vi er igang med en kørerforening og det af den simple årsag at vi vil have de fucking klasseregler at køre efter, Streetrace kan ikke blive ved med at udvikle sig uden at der bliver udstukket nogle retningslinier, ikke iform af begrænsninger men iform af indelinger af det eksisterende niveau.
Hvis det med DHB kommer til at virke kan det ske at det muligvis ikke er nødvendigt med den kørerforening, vi laver ikke en forening for foreningens skyld men for at påvirke Div. arrangører i den retning vi ser som en løsning. Kan vi påvirke mastrodonten DHB kan vi også ved kørernes hjælp påvirke andre arrangører, minus så måske lige jer Blackrace Firkanter, DASU taler vi slet ikke om, de må se lyset om en ti års tid...

Billede

Titel:
Mester Medlem

RAVN er det nødvendigt at være så hemmelig?
eller er i slet ingen steder kommet med noget?
lidt fakta for at underbygge ens meninger/argumenter ville ikke være af vejen.
lidt fakta i stedet for at kalde div mennesker med andre meninger alt muligt. altså mavesure. firkantede. vattede. røde. eller hvad ved jeg.
det andet der hører efter min mening til på BG. det smager lidt af at min far kan tæve din far. eller min mor har længere tasker end din.
vi er forhåbentlig nået lidt længere end dertil...
MVH søren
ps. du har så inderligt ret i at det er nødvendigt med klasser. jeg vil så mene det er nødvendigt med begrænsninger! om man så tør kalde div regler det?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
RAVN er det nødvendigt at være så hemmelig?
eller er i slet ingen steder kommet med noget?
lidt fakta for at underbygge ens meninger/argumenter ville ikke være af vejen.
lidt fakta i stedet for at kalde div mennesker med andre meninger alt muligt. altså mavesure. firkantede. vattede. røde. eller hvad ved jeg.
det andet der hører efter min mening til på BG. det smager lidt af at min far kan tæve din far. eller min mor har længere tasker end din.
vi er forhåbentlig nået lidt længere end dertil...
MVH søren
ps. du har så inderligt ret i at det er nødvendigt med klasser. jeg vil så mene det er nødvendigt med begrænsninger! om man så tør kalde div regler det?

At jeg kalder dig en mavesur firkant er bare lidt faktuel kærlighed, Søren, lidt ligesom når du kalder mig naiv...

Hvad er det du mener der er hemmeligt? Dem der har skulle se Det Regelement har jo set det og endda været med til at komme med indput...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time