Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 12:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
Jeg er sgu uenig med alle de tumper vi har i folketinget. Den ene er fandme dummere end den anden. Man burde lave et parti der hed meningsmålingspartiet og så lave sit partiprogram efter hvad flertallet synes. Hvis det så går galt fordi alle er enige om at der ikke skal betales skat, so be it. Så starter vi forfra med et land i ruiner. det kan jo næsten ikke blive mer hysterisk skruet sammen. Forbuds land. Svenskerne griner af os.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin

Find ide med meningsmålingspartiet. Kør los!

DR2 lige nu debateres mellem politikerne. Hovedrystende...de taber valget med et brag på det udspil. Det er så dumt, ja man fristes jo til at sige "hjernedødt". Jordforbindelsen på det skatteoplæg er helt væk. HELT væk :tooth:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Er det ikke cirka det samme som blev indført i f.eks London for flere år siden? Hvor det i hvert fald i første omgang gav et mærkbart fald i både trafiktætheden, antallet af ulykker og luftforureningen?

Jep fundet, det var helt tilbage i 2002 noget lignende blev det indført i London: www.ecocouncil.dk/global/global_okologi ... london.pdf

Nu er det jo let som boende lagt fra købehavnstrup..... men er det nu også den allermest sindsyge ide? Er rimeligt overbevist om at ligegyldigt hvem der sidder på magten så bliver de på et tidspunkt NØD til at indføre et eller andet trafikstyringssystem som vi ikke kan li' og som går ud over nogen. :(

Citat hentet fra Ingenøren:
"Torsten Schack Pedersen pointerer dog, at regering og opposition rent faktisk er enige om, at der skal indføres kørselsafgifter. Regeringen vil dog vente yderligere nogle år på indførelsen af et langt mere teknisk kompliceret landsdækkende roadpricing-system. Med det skal staten inddrive en såkaldt »grøn køreselsafgift«, hvor afgiften pr. kørt kilometer falder, hvis man kører en energiøkonomisk bil, som ledsages af – mindst – en halvering af registreringsafgiften."

Torsten Schack er Venstres skatteordfører! :wink:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
@ slavteren... sådan et forslag der, og du stemmer stadig på dem? for så er der da flere tosser end dem der sidder derinde på borgen. tænk hvis der var konsekvens når tumperne foreslår sådan noget... 0 mandater ved næste valg! men de ville nok ikke fatte hvad der ramte tosse helle og ryger villy... han ligner da en hashmisbruger af værste skuffe, dog kan man sige at han er en velformuleret hashmand, men alligevel...

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
Yugo Turbo skrev:
@ slavteren... sådan et forslag der, og du stemmer stadig på dem? for så er der da flere tosser end dem der sidder derinde på borgen. tænk hvis der var konsekvens når tumperne foreslår sådan noget... 0 mandater ved næste valg! men de ville nok ikke fatte hvad der ramte tosse helle og ryger villy... han ligner da en hashmisbruger af værste skuffe, dog kan man sige at han er en velformuleret hashmand, men alligevel...

Hvad er værst? En Hashrygene formand, eller en hel fløj af rødvinsdrankere? :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Yugo Turbo skrev:

tjae, vel er det et valg mellem 2 onder, men den ene fløj går efter min hobby, den anden efter mit "levebrød" der pt og sandsynligvis noget tid frem består af dagpenge/ offentlige ydelser.. kan ikke se jeg reelt har noget valg :damn:

tag endelig ikke fejl, jeg er bestemt ikke vild med nogle af de spassere der sidder derinde, men valg har kosekvenser, og de konsekvenser er jeg ikke parat til at tage... kan selvfølgelig være jeg skifter mening hvis jeg kan flytte ind og bo hos dig så jeg ikke er økonomisk afhængig af de ræve røde lejesvende :wink:

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Det bliver lige pludslig rigtig fedt at bo i sverige og arbejde på nørrebro!

I sær når de gerne vil have en til at tage motorring 3 hele vejen rundt om KBH for miljøets skyld.

60 kr per tur over sundet
40 kr per tur i gennem KBH
0.35 øre per KM

Har 47 km dansk motorvej.

Ergo kommer det til at koste mig per dag at komme på arbejde: 233 kr. PLUS benzin. Det er en 113 kr mere om dagen. 2260 kr mere om måneden. Plus fritid. I alt bliver det dobbelt så dyrt at have bil for mig, hvis ikke dyre, KUN pga. afgifter til den danske stat. Er de komplet sindsyge??

Deres forslag kommer til at virke på mig, jeg tager toget hvis det bliver vedtaget.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Admin
Admin

Så er du en af de få promiller der har mulighed for at tage offentlig transport. Om det så er et held i dagens Danmark kan også diskuteres. Og stadigvæk rabler det jo fuldstændig.

Og jeg vil gerne understreje og tilslutte mig at dette ikke har en døjt med miljø at gøre. Ren og skær politik når det er værst.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Sådan lidt overordnet set har samfundet vel et problem med at mængden af trafik tilsyneladende bare fortsætter med at vokse og vokse og vokse? At det hele går i den retning er vel kun fordi det er den billigste/letteste løsning som tingene ser ud idag. Ønsker vi egenligt selv fortsætte i den retning? Findes der f.eks virkeligt folk der synes det er det fedeste at spilde 2 timer dagligt af deres korte liv på transport til og fra arbejde og at vi plastre mere og mere af jorden til i asfaltveje?

Et eller andet sted er det da egenligt vildt at transport i dag er blevet så effektivt og billigt at nærmest hovedparten af de vare vi køber i butikkerne er produceret næsten helt omme på modsatte side af kloden!

Ja tror såmen ikke den siddende regering er meget bedre end Helle-Villy duo'en. Folk har vel ikke allerede glemt deres ændrede miljøafgifter på gulpladebiler og dieselbiler uden filter. Alle ændringer i retning af flere penge i statskassen og med virkning som et bagholdsangreb...æv bæv snydt! :roll:

Ja undskyld, det er sikkert bare et udslag af begyndende alderdom/gråt hår at man sådan pludseligt kommer til at tænke større tanker om livet og lidt ud over sin egen næsetip. :tooth:

Titel:
Medlem

Westmus skrev:
Sådan lidt overordnet set har samfundet vel et problem med at mængden af trafik tilsyneladende bare fortsætter med at vokse og vokse og vokse? At det hele går i den retning er vel kun fordi det er den billigste/letteste løsning som tingene ser ud idag. Ønsker vi egenligt selv fortsætte i den retning? Findes der f.eks virkeligt folk der synes det er det fedeste at spilde 2 timer dagligt af deres korte liv på transport til og fra arbejde og at vi plastre mere og mere af jorden til i asfaltveje?

Et eller andet sted er det da egenligt vildt at transport i dag er blevet så effektivt og billigt at nærmest hovedparten af de vare vi køber i butikkerne er produceret næsten helt omme på modsatte side af kloden!

Ja tror såmen ikke den siddende regering er meget bedre end Helle-Villy duo'en. Folk har vel ikke allerede glemt deres ændrede miljøafgifter på gulpladebiler og dieselbiler uden filter. Alle ændringer i retning af flere penge i statskassen og med virkning som et bagholdsangreb...æv bæv snydt! :roll:

Ja undskyld, det er sikkert bare et udslag af begyndende alderdom/gråt hår at man sådan pludseligt kommer til at tænke større tanker om livet og lidt ud over sin egen næsetip. :tooth:

2 timers kørsel til og fra arbejde... tja, "man" er jo ikke villig til at flytte børnene fra deres skole og vil blive boende i sit hus som man har fået indrettet som man vil have det.. hvis drømmejobbet er 1 times kørsel væk, så er der vil ikke så mange muligheder...

Transport fra den anden side af kloden... tja, det koster stadig penge, men så længe arbejdslønnen i DK er høj og vi stadig vil have billige varer, så er der vel ikke så mange muligheder.... forresten... hvor mange herinde kører med Kinaturboer fx...

Som sådan kan jeg ikke se noget problem i road-pricing, det er voldsomt forbrugsregulerende. Vi skal jo så heller ud og betale afgift af vores bil til gengæld, så der har vi jo penge til overs... Jeg ser frem til at børnefamilier ikke kører Berlingo længere, men har en sikker bil (og det kom så fra en mand uden kone og børn).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time