Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 aug 2009, 22:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
hej

jeg er så småt ved at starte et lille projekt som lyder på en volvo 760 TIC(B230ET) fra 88 med motronic,min plan ville være 250-300hk..lige nu har den 210hk...og den får også lige nogle lidt stærkere plejlstænger,da den har den svage type nu.

jeg har bestilt et turbokit hjem til den fra sverige, som består af bananmani og ny større turbo,hvor stor ved jeg ikke mht til tal men de skriver "350hk är inte omöjligt"så mon ikke den er en fin størrelse..og lige pt er der monteret chip fra bsr..
men nu når jeg monterer mit nye sæt fungerer det jo også fint nok med de 0,7-0,8bar jeg kører med nu,men hvis jeg ønsker at hæve trykket yderligere,hvad skal der så gøres mht til benzin og tænding?

ville det være noget med at montere benzintryk reg. og i så fald hvilken?

jeg kunne godt tænke mig at at kunne ændre i den nuværene ecu,så jeg ville kunne få sat tændingen rigtigt i forhold til tryk,er det muligt?eller skal jeg have fat i en af de dyre løsninger?

har set noget der hedder perfect power 6
http://www.ipdusa.com/Volvo-700/Perform ... -190-2735/

er det noget,eller findes der evt noget smartere/billigere/nemmere?og kan jeg evt opnå det antal hk uden at skulle til at ændre på det ene og det andet i ecu mm.?

vh jesper


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2009, 15:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
RH-motorsport kan chippe din motronic så det kommer til at spille sammen..

Dennis

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2009, 11:16 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
ok det ville selvfølgelig nok også være det nemmeste :D

men kunne godt tænke mig selv at rode lidt med det,så ligesom man kan få det der der hedder perfect power 6 hos ipdusa(aner ikke om det er værd at bruge penge på)der virker det som om at man kan ændre i den originale styrebox,i stedet for at man skal til at monterer div nye programerbare styreboxe..det synes jeg kunne være lækkert,jeg har kun behov for at ændre tænding og brændstof,og ikke alt muligt andet fancy...men er der nogen der har erfaringer med det eller kender til noget andet end perfect power 6,så man kan bruge den originale styrebox?eller er det måske bare det fra ipdusa som der skal til?

vh jesper


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2009, 11:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Kender ingen volvofolk med det på.

Har derimod pillet det af et par stykker hvor projektet er opgivet.

Godt råd: Find noget du enten selv kan sætte dig ind i, eller ved hvor du skal få hjælp.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2009, 13:06 
Offline

Tilmeldt: 03 aug 2007, 20:40
Indlæg: 2
Geografisk sted: 9300
Hej

Smt6 er en piggybag, den kan ikke ændre den originale box, men ændre de signaler, som den originale box bruger.

Smt6 er ved at være en gammel sag. den kan stadig købes hos perfect power. software delen er ikke blevet opdateret i lang tid og bliver det heller ikke. da den bliver afløst smt8. den kan de ting den er lavet til. og gør det okay, har aldrig haft problemer med dem. bruger dog helst en AEM F/IC som også er en piggybag, men som kan styre de originale dyser og har indbygget mapsensor. og har en brugervenlig software.

Bruger kun piggybags på nyere biler, da mange andre data går gennem den originale box, vilket gør det ret omstændigt at eftermontere en anden motorstyring.

Men i dit tilfælde ville jeg nok få den originale box lavet hos en som kan det, så virker det. og du slipper for dyre lærepenge :lol:


http://perfectpower.com/products/smt6.asp


http://www.aempower.com/ViewCategory.as ... goryID=116

Vh MT75


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2009, 15:29 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
tak for det gode svar 8)
jamen så er det jo en piggyback jeg skal have fat i..!

den AEM F/IC ser interesant ud,er der nogen ben i at montere den universale model til ledningsnettet,og er det godt beskrevet i instruktionerne?snakker vi en times arb eller?
skal lige siges at jeg er elektriker, så kan en smule med ledninger :wink:

vh jesper


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2009, 20:48 
Offline

Tilmeldt: 03 aug 2007, 20:40
Indlæg: 2
Geografisk sted: 9300
Hehe, jamen bare du lader dine strømtyve og kronmuffer blive i din værktøjskasse :D

Ben i! Jamen nogen syntes der er mange ben i at skralle en Banan, andre ikke. :D

En time kan du ikke gøre det på, hvis du aldrig har rodet med før.
Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om motorstyringer og hvordan de virker?

en ting er at få den monteret korrekt, noget andet er at sætte de forskellige parametre op, hvis man slet ikke ved noget som helst om hvordan en motor arbejder, så kan det hurtig blive en dyr fornøjelse at lege med, specielt når vi snakker trykladet biler.

AEM har nogle ret gode manualer om hvordan de forskellige sensor virker. de ligger på den cd som følger med.
Til F/IC´en medfølger en adapter som man kan sætte på multistikket, i stedet for boksen, så køre den som standard uden man skal til at lave noget om.

Er ikke helt klar over hvor mange i Dk der sælger AEM, men Turboparts.dk gør. sikkert flere.

At bestille bokse direkte hos Perfect Power(Smt, lets ripp, osv) i Africa, kan være lidt af en oplevelse.

Der findes mange andre Piggybags på market. som sikkert er billigere end en AEM.

Vh MT75


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2009, 08:08 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
MT75 skrev:
Hehe, jamen bare du lader dine strømtyve og kronmuffer blive i din værktøjskasse :D

Ben i! Jamen nogen syntes der er mange ben i at skralle en Banan, andre ikke. :D

En time kan du ikke gøre det på, hvis du aldrig har rodet med før.
Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om motorstyringer og hvordan de virker?

en ting er at få den monteret korrekt, noget andet er at sætte de forskellige parametre op, hvis man slet ikke ved noget som helst om hvordan en motor arbejder, så kan det hurtig blive en dyr fornøjelse at lege med, specielt når vi snakker trykladet biler.

AEM har nogle ret gode manualer om hvordan de forskellige sensor virker. de ligger på den cd som følger med.
Til F/IC´en medfølger en adapter som man kan sætte på multistikket, i stedet for boksen, så køre den som standard uden man skal til at lave noget om.

Er ikke helt klar over hvor mange i Dk der sælger AEM, men Turboparts.dk gør. sikkert flere.

At bestille bokse direkte hos Perfect Power(Smt, lets ripp, osv) i Africa, kan være lidt af en oplevelse.

Der findes mange andre Piggybags på market. som sikkert er billigere end en AEM.

Vh MT75


Jeg er enig langt hen ad vejen, bortset fra det den "blå" kommentar, jeg har rodet lidt med PRS8 og jeg syntes bestemt, at de har været mere end ailmindeligt hjælpsomme/hurtige, men jeg kan jo have været heldig? (ca 5 gange i træk :wink: )

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2009, 14:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
ja jeg må prøve og se om det går uden mine kære samlemuffer(TVIVLER!)

jeg har godt styr på hvordan en motor fungerer og hvad der kræves for at vinde hk..
det eneste jeg egentlig ikke har helt styr på, er hvordan et map er bygget op og hvordan det læses og forstås..

findes piggy backer her i dk ikke billigere end 4000,-?

http://www.turboparts.dk/catalog/produc ... cts_id=228

perfect power i afrika kan sælge mig perfect power 6 piggy for ca 2000dkkr
men så kommer forsendelse,told, mormor og hele lortet oveni,så der ender jeg vel alligevel i de 4000kr...??:tooth:

vh jesper


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2009, 18:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
Hvad med en MF2 mapfueler?
Den kan dog ikke trække tændingen.
Men motronicen har jo en lille smule styr på tændingen, hvis dit mål ikke er højere, og hvis prisen er meget afgørende, kan det måske være en mulighed?

Hvis du finder på noget i nærheden af 4-5000,- så er MS eller lignende altså løsningen.

Mener at have set for et par år siden, nogen der kørte MS som Piggybag?(vist nok Finn T P/supra mk4)

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team