Erfaringer med Nissan RB25 turbo ?
Redaktør: Moderatorer
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvis du køber to folieturboer (alt fra kina er lavet af folie, gaffa eller flamingo) og i værste fald båler dem af og skal købe nye, så er du tæt på prisen for to rigtige møller fra starten af...
kan du ikke lave lidt mønter somehow... hvis du kan mokke de turboer på din egen bil selv, kan du vel lave lidt bil for nogen andre for at tjene lidt mønt
kan du ikke lave lidt mønter somehow... hvis du kan mokke de turboer på din egen bil selv, kan du vel lave lidt bil for nogen andre for at tjene lidt mønt
Brap brap brap...


-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Tror også jeg ved hvordan effekt kurve ser ud med 2 GT2860, de er alt for små, med mindre du vil skifte ved 4000rpm..
Selv min lille 1,5L kan puste sådan en op, enda så meget at trykket stiger til 0,8 bar, selv om arm er pillet af WG.
Selv min lille 1,5L kan puste sådan en op, enda så meget at trykket stiger til 0,8 bar, selv om arm er pillet af WG.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
splynk skrev:grisen er død, og fortæret, resterne fodret til hiunden
havde det været et par tusinde vi snakkede om i merpris var det ok, men desværre snakker vi nærmere en 3 dobling,
og det er der ganske simpelt bare ikke råd til.
men du har jo desværre nok ret i at det er et ærgeligt sted at spare, men er midlerne der ikke er det svært,
jeg er dog ikke sikker på at de rb25 møller bare giver op, jeg håber da de trækker hele vejen op til 7000 rpm.
at jeg så måske strander ved 550 hk, er noget helt andet ;-(
jeg ved det ikke, derfor jeg håber på noget input herfra, som jeg kan bruge uden at skulle i banken efter lukke tid
kan sådan en standart V8 tage 7000 omd ?
normalt så er en V8 jo ikke en motor der tager mange snoninger , så man skal jo også passe på at turboerne ikke bliver for store.
hvis det skal holdet som et lav budget projekt så ville jeg holde mig til de rb25 turboer.
og nej det er ikke de samme turboer der sidder på en rb26 biturbo.
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
tror ikke du i grunden har prøvet at køre med en 2860 lader finn. men om du har eller ej kan jeg fortælle af egne erfaringer at det er en rigtig lækker turbo og den er ikke for lille hvis du sætter to på. det kan være at de folieturboer du kører med som skulle ligne 2860 er for små, det kan jeg ikke sige noget om... 
Brap brap brap...


-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
tror faktisk at 2 sierra cosworth T3 turboer ligger inde for dit målområde. de kan lave 300-320hk stk dog så koster de ca 1500kr stk brugt. de laver tidligt tryk og holdbarheden ved 1bar kan man ikke brokke sig over.
her er min sidste ruldning. det er en std turbo, med 270G lejer og ellers en masse km på sig. jeg køre 1,1bar
hvad med saab og volvo turboer? de skulle ikke koste alverden i sverige? evt et sæt subaru turboer?
her er min sidste ruldning. det er en std turbo, med 270G lejer og ellers en masse km på sig. jeg køre 1,1bar
hvad med saab og volvo turboer? de skulle ikke koste alverden i sverige? evt et sæt subaru turboer?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
subaru møller er kendt for at æde sig selv op, volvo har jeg ikke kunnet finde noget brugbart fra, saab,, ved sgu ikke hvad de kører med
cossie turboer har jeg overvejet, som en mulig løsning, men er de bedre end rb25 møllerne ? som jeg har tilgang til i "rå mængder"
cossie turboer har jeg overvejet, som en mulig løsning, men er de bedre end rb25 møllerne ? som jeg har tilgang til i "rå mængder"
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
ved ikke om de er bedre. det er garett men det er vel som sådan ikke et kvalitet stempel.splynk skrev:subaru møller er kendt for at æde sig selv op, volvo har jeg ikke kunnet finde noget brugbart fra, saab,, ved sgu ikke hvad de kører med
cossie turboer har jeg overvejet, som en mulig løsning, men er de bedre end rb25 møllerne ? som jeg har tilgang til i "rå mængder"
smid da sådan et sæt skidline møller på og se hvad der sker. det kan jo overraske positivt. det er vel bare flancen der skal laves om hvis der evt skulle T3 turboer på?
køre nissan ikke med t25 flance
hvad med SX200/silvia turboer. er de ikke med det potientale du søger?? eller er sådan en SR20det turbo for lille?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS