Triggerhjul 6 cyl. Hjælp..

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Frank HN
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Geografisk sted: Morsø

#11 Indlæg af Frank HN »

Hej igen. Nu har jeg lavet ophæng til triggerhul så den trigger på det original takthjul. Det kører som det plejer. stadig udsættere ved 4000 rpm. Så jeg langt om længe fået trukket et kabel med skærm. Nu har jeg trukket det i den anden side i motorrummet så den ikke på nogle måder nærmer sig de andre ledninger. Stadig det samme problem->udsættere ved 4000 rpm.

Kan det være min tændspole der er dårlig. Så den måske blæser gnisten ud?

Nogler der har ideer?
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#12 Indlæg af Kaas »

Hvordan ser loggen ud når den sætter, er blanding osv iorden?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Frank HN
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Geografisk sted: Morsø

#13 Indlæg af Frank HN »

Har lige lavet 1 log. Prøv at se den.

Jeg kan godt se at der er nogle spikes omkring 4000 rpm. Men Hvordan kan det være at der er det?
Vedhæftede filer
06082009-4.xls
(181.2 KiB) Downloadet 543 gange
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#14 Indlæg af Morten VJ »

Det der lige umiddelbart springer i øjet.
er at forsyningspænding pendler med samme frekvens som map signalet.
Desuden er det lidt lavt, ikke map men spænding.

118 kpa i spids, det er vel kun en sugemotor?

Tjek + og- til ms, og tjek generatoren, evnt forbindelser til denne.

Det var her jeg ville starte, lige umiddelbart.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Frank HN
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Geografisk sted: Morsø

#15 Indlæg af Frank HN »

Okay. det prøver jeg lige. Men det ender nok med jeg kører den ned til Henrik. Så kan han prøve at finde fejlen.
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#16 Indlæg af Blob »

Hvad endte det egentlig med?
Fandt du en løsning?

Jakob
Frank HN
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
Geografisk sted: Morsø

#17 Indlæg af Frank HN »

Jeg havde bilen nede ved henrik. Han fik mit Rpm tæller til at virke og lavede nogle stelforbindelser om. Det var egentlig meget godt. Men han fik ikke problemet løst.
Da jeg fik den hjem igen, købte jeg nye kraftigetændspoler. Det hjalp heller ikke. Jeg kom til den beslutning at det var min gaspjæld. Der sidder originalt 2 spjæld. En på 35mm og en på 55mm, og de køre ikke samtidig. Hvis vi siger at no throttle 0% og full throttle er 100%. Den lille spjæd køre på de første 80%, så det er kun på de sidste 20% at den store åbner. Så for den rigtig meget mere luft på de sidste 20% end på de første 80%. Så endten kunne jeg få den til at spille max ved fuld belastning eller ved dellastning.
Så jeg har lavet sådan at begge spjælde køre samtidig. Så nu må vi se.
Besvar