Hej igen. Nu har jeg lavet ophæng til triggerhul så den trigger på det original takthjul. Det kører som det plejer. stadig udsættere ved 4000 rpm. Så jeg langt om længe fået trukket et kabel med skærm. Nu har jeg trukket det i den anden side i motorrummet så den ikke på nogle måder nærmer sig de andre ledninger. Stadig det samme problem->udsættere ved 4000 rpm.
Kan det være min tændspole der er dårlig. Så den måske blæser gnisten ud?
Nogler der har ideer?
Triggerhjul 6 cyl. Hjælp..
Redaktør: Moderatorer
-
Frank HN
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
- Geografisk sted: Morsø
-
Kaas
- Medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
- Kontakt:
-
Frank HN
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
- Geografisk sted: Morsø
Har lige lavet 1 log. Prøv at se den.
Jeg kan godt se at der er nogle spikes omkring 4000 rpm. Men Hvordan kan det være at der er det?
Jeg kan godt se at der er nogle spikes omkring 4000 rpm. Men Hvordan kan det være at der er det?
- Vedhæftede filer
-
- 06082009-4.xls
- (181.2 KiB) Downloadet 543 gange
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det der lige umiddelbart springer i øjet.
er at forsyningspænding pendler med samme frekvens som map signalet.
Desuden er det lidt lavt, ikke map men spænding.
118 kpa i spids, det er vel kun en sugemotor?
Tjek + og- til ms, og tjek generatoren, evnt forbindelser til denne.
Det var her jeg ville starte, lige umiddelbart.
MVH
Morten
er at forsyningspænding pendler med samme frekvens som map signalet.
Desuden er det lidt lavt, ikke map men spænding.
118 kpa i spids, det er vel kun en sugemotor?
Tjek + og- til ms, og tjek generatoren, evnt forbindelser til denne.
Det var her jeg ville starte, lige umiddelbart.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Frank HN
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
- Geografisk sted: Morsø
-
Frank HN
- Junior Medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 08 jan 2008, 23:34
- Geografisk sted: Morsø
Jeg havde bilen nede ved henrik. Han fik mit Rpm tæller til at virke og lavede nogle stelforbindelser om. Det var egentlig meget godt. Men han fik ikke problemet løst.
Da jeg fik den hjem igen, købte jeg nye kraftigetændspoler. Det hjalp heller ikke. Jeg kom til den beslutning at det var min gaspjæld. Der sidder originalt 2 spjæld. En på 35mm og en på 55mm, og de køre ikke samtidig. Hvis vi siger at no throttle 0% og full throttle er 100%. Den lille spjæd køre på de første 80%, så det er kun på de sidste 20% at den store åbner. Så for den rigtig meget mere luft på de sidste 20% end på de første 80%. Så endten kunne jeg få den til at spille max ved fuld belastning eller ved dellastning.
Så jeg har lavet sådan at begge spjælde køre samtidig. Så nu må vi se.
Da jeg fik den hjem igen, købte jeg nye kraftigetændspoler. Det hjalp heller ikke. Jeg kom til den beslutning at det var min gaspjæld. Der sidder originalt 2 spjæld. En på 35mm og en på 55mm, og de køre ikke samtidig. Hvis vi siger at no throttle 0% og full throttle er 100%. Den lille spjæd køre på de første 80%, så det er kun på de sidste 20% at den store åbner. Så for den rigtig meget mere luft på de sidste 20% end på de første 80%. Så endten kunne jeg få den til at spille max ved fuld belastning eller ved dellastning.
Så jeg har lavet sådan at begge spjælde køre samtidig. Så nu må vi se.