lbg skrev:
HenrikGM skrev:
12liters DAF motor på methanol med et brændstof forbrug omkring de 19liter pr træk, dvs. ca 16sekunder.
Faktisk klassens mindste slagvolumen, men dog nok til at køre måsen ud af bukserne på 3x race V8 med kompressor, eller 2x KeithBlack i top-alkohol trim!
Ja den motor lød
sund ingen mislyde og så trak den bare !
Sagde speakeren ikke at den havde 3500 hk ? det er ca 300Hk pr liter !!
Og det var med originalt motor altså det var kun topstykket der var lidt ændret.
2 stk af den og der er en vinder i 4400kg klassen.
Jeg snakkede med ejeren i næsten ½time. Mange fede detaljer om den motor. Alle dele var OEM DAF, dog ændret hist og pist, men grundlæggende OEM.
Stempel,krydspin og plejlstang til EEN cylinder vejede 8.5KG....
Ufattelig sund motor, ville lyde som en 2JZ hvis den fik lidt flere rpm.
Sjov tanke...2jz på steorider.
Der er så ikke rigtigt nogen der kender ydelsen, men jeg ved hvad den flower, og ladetrykket er også kendt. 3500hk er nok ikke helt ved siden af, måske endda ikke nok.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!