Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 23:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Admin

Så er et tillykke vel på plads :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Tak JacobM :rock:

Jeg har også lige fået lejlighed i Hinnerup som ligger lidt nord for Århus, så det er lidt noget gøjl. det betyder igennem hele århus hver morgen, nu har jeg ikke kørt i århus når der er myldre trafik, men hvis det minder om KBH, :grr: :grr:

Det er jo heller ikke sikkert det kommer til at være der vi skal være hele tiden?
Men ellers tror jeg lige jeg skal undersøge om der ikke skulle være en lejlighed i syd århus..

Ja det virker som om det girokort kun dækker de udprint vi laver under opholdet.

Titel:
Admin
Admin

johan o r skrev:
Tak JacobM :rock:

Jeg har også lige fået lejlighed i Hinnerup som ligger lidt nord for Århus, så det er lidt noget gøjl. det betyder igennem hele århus hver morgen, nu har jeg ikke kørt i århus når der er myldre trafik, men hvis det minder om KBH, :grr: :grr:

Det er jo heller ikke sikkert det kommer til at være der vi skal være hele tiden?
Men ellers tror jeg lige jeg skal undersøge om der ikke skulle være en lejlighed i syd århus..

Ja det virker som om det girokort kun dækker de udprint vi laver under opholdet.

Selv om søftenvejen mellem hinnerup og århus kan være slem, så er det intet sammenlignet med det helvede der er i kbh. Er det teknisk skole halmstadsgade Århus N? Så er der ikke så langt, men ellers er det jo "bare" at finde en lejlighed i byen. Det bliver trafikken dog ikke bedre af...men lidt mere at kigge på. Hinnerup er en fin/hyggelig provinsby. :lusket:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Tak for det.
Jeg regnede også med det var på Halmstadsgade, så jeg havde sat mig på venteliste på div. ungdomsboligere i nærheden. Men det kommer til at foregå på Hasselager Alle, ude ved Racehall.
Johan, jeg tror vi skal regne med at største delen af tiden foregår på Hasselagervej. Har du fået "alm." lejelighed? Vil du beholde din/dine biler og tage den/dem med derover?? Efter lidt hovedregning har jeg regnede ud at SU ik rækker langt. 2500,- på bolig (30kvm :rock: ) og ture til Sjælland er der ca. 1200,- igen. Og det er det jeg bruger på cigaretter om måneden, så jeg bliver en streg i luften, hehe :lol:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

martin306xsi skrev:
Tak for det.
Jeg regnede også med det var på Halmstadsgade, så jeg havde sat mig på venteliste på div. ungdomsboligere i nærheden. Men det kommer til at foregå på Hasselager Alle, ude ved Racehall.
Johan, jeg tror vi skal regne med at største delen af tiden foregår på Hasselagervej. Har du fået "alm." lejelighed? Vil du beholde din/dine biler og tage den/dem med derover?? Efter lidt hovedregning har jeg regnede ud at SU ik rækker langt. 2500,- på bolig (30kvm :rock: ) og ture til Sjælland er der ca. 1200,- igen. Og det er det jeg bruger på cigaretter om måneden, så jeg bliver en streg i luften, hehe :lol:

Ja jeg troede også det var halmstadgade.. men ak.
Ja jeg har en kæreste, en pige på snart 5 og en dreng der gerne skulle komme til verden til nytår :up: Så ja, vi har fundet en lejlighed på 78m2 i Hinnerup som vi lejer af Jeppe Buksted, for 4400.- mnd. + forbrug

Ja det med SU er sku noget møg, når man har været vant til en ordenlig indkomst og har arbejdet i ca 8år . Men jeg er så heldig at have optjent Civil Uddannelse i forsvaret, så jeg får min grundløn indtil 31 december, og når mini mekanikkerne kommer til verden så får jeg dobbelt SU :up:
Men så stopper morskaben også :cry:

Jeg har solgt disse bile for at få råd til uddannelsen og lejligheden:
Toyota Supra MK3 2.5 TT
Toyota Supra MK2 V8
Toyota Supra Mk2 2,8
Toyota Camry V6
Subaru legacyén ryger 1 November (stadig til salg)

Så er der kun vores Toyota Corolla AE92 2,2L TDI (18 km/l) :rock: tilbage
Grunden til vi beholder den sidste bil er at det er langt billigere at køre end at tage toget når vi skal frem og tilbage til familie og venner på sjælland.

Men du er da velkommen til at køre med os når du skal til sjælland, det bliver dog lidt trangt, efter nytår, men du er jo kun en streg i luften, så det bliver jo ikke noget problem :grin:

Titel:
Mester Medlem

Hold da op, det er da noget af et skridt at tag og begynde på uddanelse igen. Kan jo nok regne ud, du ik er 22 mere :wink: Jeg var bange for jeg blev alders præsident med mine 25år, men det gør jeg så ik kan jeg forstå?
Har du lejet en lejelighed af Jeppe privat? Det er da lidt mærkeligt at han ik har sagt at det var i den anden ende af byen så.
Tak for tilbudet, men der er jo lige 85kg og tag af, så det kommer nok over en nat :D
Glæder mig sgu til at starte, men det er sgu også lidt svært bare at rive plykkerne op og rejse til Århus. Og det må det da i hvertfald også være for jer kunne jeg forestille mig.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Jeg er nu kun 26 :lol:

Ja da jeg ringede til ham for at høre om jeg kunne få af vide om jeg var optaget, fordi det ville være dumt at have fundet lejlighed og så ikke være optaget :roll:
Men så sagde han at han havde 2 lejligheder jeg kunne leje.
Jeg snakkede også lidt ham da jeg var oppe og kigge på den, hvor han fortalt at det med lokalerne ikke var helt på plads endnu, jeg havde dog regnet med det være hvilket lokale vi skulle være i på halmstadgade.
Nu er jeg efterhånden vant til at flytte en del rundt, efter som jeg blev kastet rundt i milli under min uddannelse der. Men ja det er lidt svært at komme igang med at pakke det hele sammen :coffee:

men jeg er også træt af og gå og vente på at komme igang med uddannelsen.. Jeg er så spændt på hvordan niveauet er, om vi skal starte med motorlære som man får på køreskolen :damn: eller om vi skal læse nogle bøger, og så starte derfra.

Har du hørt om andre der er kommet ind?

Titel: Opdateret
Nyt Medlem

Hold os opdateret for pokker... Jeg tvivler dog på det er en fantastisk uddannelse endnu, men den har da potentiale. Jeg havde dog håbet der blev gået mere til motorstyringer og effektoptimering. Det er jo tilvalgsfag som burde være hovedfag i sådan en uddannelse.

Men i hvert fald meget spændende hvad i får ud af det specielt når man tænker på kravet ikke engang er mekaniker eller lignende. Jeg overvejer selv den uddannelse, men gider ærlig talt ikke flytte mig 250 km for at tage den.

Titel:
Mester Medlem

Ok, så har du da ik spildt din tid :wink:

Det var da meget fedt, at han lige kunne hjælpe med bolig problemet. Det er vel heller ikke det helt store problem med afstanden når du har bil. Jeg må tag til takke med en cykel. Tror jeg har cykelt 1,5km sammenlagt siden jeg fik kørekort som 18 årig, hehe :roll:

Jeg har boet i Roskilde og omegn de sidste 20 år, så der er da nogle mennesker der bliver savnet.
Er du uddannet mekaniker fra millitæret?

Jeg er da også lidt spændt på niveauet. Om det første år bliver teknisk skole om igen, for jeg tager sgu ik til Århus for at lærer hvordan en ntc føler virker.
Jeg har ik hørt om andre der er kommet ind i Århus, har nu heller ik forhørt.
Snakkede Jeppe om hvor mange der blev optaget?

R19 16v der er jo ikke andet for, end at prøve. Har da også tænkt over evt. opstarts problemer, men det er jo ingen hemmelighed at vi ik bliver yngere og hvis de f.eks vælger at kun starte hold hver andet år, synes jeg at alderen begyndte at presse på :?
Jeg kunne forestille mig at de delte erfaringer med Oxford og/eller Cambridge uni i England, da de jo har en lignede uddannelse derover. Og de har jo været igang med forbedrelser af uddannelsen siden 2005.
Det kommer jo an på hvad du vil bruge uddannelsen til. Den ligger jo ikke kun op til race men også f.eks ledelse arbejde inden for autobranchen.
Du skal da være velkommen til at kontakte mig, for at få opdateringer :)

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Nej martin jeg har ikke nogle mekanikeruddannelse, det eneste jeg har på papir, i min 10. klasse, grundkursus elektronik og teknologi, uddannet elektronikfagteknikker, og lidt fibersamle kursus og PC bruger support.
Alt det andet jeg har lavet er ikke noget jeg har papirer på.

Vi kan vel bare uploade de opgaver vi laver, så kan man jo selv bedømme om vi har lært noget :lol:

Jeppe sagde forresten der var nogle der kom til at få det MEGET svært, altså nogle som ikke havde rodet med biler, eller havde nogle teknisk uddannelse.
Så vi kommer nok til at starte helt nede, spørgsmålet er så hvor hurtig det bliver nørdet:)

det var noget med ca. 80 der har søgt ind 50 der er kommet videre og 36 der skal til århus.
men det står på EB.dk mener jeg.
min pc løber tør for strøm så jeg må finde det senere..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time