Rimelig varm turbomanifold

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

Rimelig varm turbomanifold

#1 Indlæg af BANDIT »

Det der kan da umuligt være sundt med alt det varme i maskinhuset

(se ved 1.00 minut)

http://www.youtube.com/watch?v=F_wO8jTRF2U
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#2 Indlæg af Wankel »

Vist også snart på tide at skifte motor/gear ophæng. :coffee:
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#3 Indlæg af BANDIT »

Wankel skrev:Vist også snart på tide at skifte motor/gear ophæng. :coffee:
De bevæger sig meget i en focus :) Gør min også, dog ikke helt så vildt
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

BANDIT skrev:
Wankel skrev:Vist også snart på tide at skifte motor/gear ophæng. :coffee:
De bevæger sig meget i en focus :) Gør min også, dog ikke helt så vildt
for lidt ladetryk så.. :shock:

mener også dalles gjorde en del i motorrums lambada.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Proxie
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Kontakt:

#5 Indlæg af Proxie »

Er den manifold lavet at aluflex? :mrgreen:

Det ser overdrevet ud syntes jeg
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Fordi de er for nærrige med tænding :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#7 Indlæg af Brisse »

Nu ser det muligvis værre ud end det er.
Som I kan se lyser manifolden nærmest lilla i starten. Det er fordi det digicam han optager med er følsomt over for IR stråling (kan selv testes med et digicam og en keramisk kogeplade) så det kan godt ske at farverne snyder lidt i videoen.
Men varm, der er den ;-)
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Brisse skrev:Nu ser det muligvis værre ud end det er.
Som I kan se lyser manifolden nærmest lilla i starten. Det er fordi det digicam han optager med er følsomt over for IR stråling (kan selv testes med et digicam og en keramisk kogeplade) så det kan godt ske at farverne snyder lidt i videoen.
Men varm, der er den ;-)
Arh, nu ødelægger du jo folks illusion af at manden kører med så høj EGT at han kan få manifolden helt hvidglødende, altså temperaturer på manifoldens overflade over 1100grader C, dvs EGT væsentligt derover.....

Varm, ja, men kun hvidglødende på TV.... :coffee:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#9 Indlæg af johan o r »

det kan også være det bliver belyst med IR lys:):)
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#10 Indlæg af BANDIT »

Nå så kan jeg sku bedre forstå det, sys det var ekstremt det der :D
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Besvar