Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

Min 330d fra 01 er chippet til 235 hk og 540 Nm. Der er ingen problemer med køling overhovedet.

Klima/ikke klima - spiller ingen rolle på min. Jeg kører tit med autotrailer med drifteren, også over længere afstande. Jeg har aldrig observeret noget usædvanligt.
Jeg tror ikke på at det er en generel fejl, men mere en defekt på dit system.

Jeg kender til flere inde fra bmwe30.dk som har tunet til omkring 300 hk, om vandkøleren er opgraderet ved jeg ikke 100%, men det mener jeg ikke.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
monster skrev:
Jeg kører tit med autotrailer med drifteren, også over længere afstande. Jeg har aldrig observeret noget usædvanligt.

Det er vel spørgsmålet om det er specielt sammenlignligt med at holde på for fuld roulade i længere tid af gangen ved +200km/t. Det var ihvertfald sådan jeg opfattede det oprindelige spørsmål.

Hvad sker der forøvrigt med temperaturudviklingen i en diesel når den får omdrejninger? Så vidt jeg husker arbejder en diesel bedst når det ikke snorre alt for stærkt, noget med at diesel brænder "langsomt". På min egen HDi er absolut eneste måde at få vandtemperaturen over 80 grader, at give den fulde omdr (4700). Gør man det i f.eks 3. gear og holder på begynder termometeret ret hurtigt at stige op fra normal. :)

Titel:
Nyt Medlem

Hej

Tak til jer alle.
Nej, ingen skørter, styling eller andet pjat. Alle penge går til at der skal ske noget når jeg sætter manuel cruise control til (to stykker velcro, en på speederen og en i gulvet ;-) )

Tror jeg efterhånden er kommet frem til at jeg må prøve at sænke frostsikringen og så lave den lille læk selvom den ikke burde have den store betydning nogen af dem.
Hvis det så ikke hjælper hvad jeg er bange for det ikke gør nævneværdigt må jeg nok ty til den rigtige men også dyre løsning nemlig en ny køler. Tror nemlig det er den er er fyldt med lort og det er svaret da jeg kan læse ud fra jeres indlæg at det ikke sådan er et generelt problem med køling ved chiptuning.

God sommer og husk at kør stærkt men ikke vildt ;-)

Morten

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Har du overvejet og prøve en ny termostat.
Kan jo være den ikke er på toppen.
Ville jeg starte med.
Hilsen Martin

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
martin høj skrev:
Har du overvejet og prøve en ny termostat.
Kan jo være den ikke er på toppen.
Ville jeg starte med.
Hilsen Martin
man kan måske også få en der åbner tidligere?

Titel: ..
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Nu er det vel ikke sådan at du har fyldt noget køletætner eller æg,karry osv hva folk nu alt kan hitte på.

S3 Optimeret

Titel:
Nyt Medlem

Hej igen

Nej, den der med køletætner, æg, karry og andet lort kunne jeg aldrig finde på at hælde i.
Mht. termostat blev den skiftet for et par år siden da den der ikke lukkede nok og bilen derfor kunne finde på at blive små kold mens man kørte derudaf.
Tror dybest set at min køler er blevet gammel og måske kalket/slammet lidt til. Prøver også lige at fjerne de fluer der sidder en del af og så må vi se.

Tak for hjælpen allesammen.

Morten

Titel:
Nyt Medlem

Kontroller din vandpumpe og din thermostat. det er en kendt "problem" at vandpumpens skovlhjul/møllehjul går løs på akslen, især hvis de er af plastik/bakkelit.
og derfor går vandflowet i stå eller bliver meget dårlig.

Dernæst har de også en svaghed med thermostaten står helt åben/lukket, eller mellemstilling. har også indflydelse på vandflowet.

hvis bilen også bruger vand. store/små mængder har de også en slem tendens til at flække varme transperatoren til EGR systemet så der bliver lukket vand ind i indsugningen.

bare nogle hints :)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Denne køler væske var måske vær et prøve :
http://www.dot-e.dk/mc/supercool

Har før skiftet en O-ring nr 15 på billedet, så måske set samme problem på din. Men pas på den slange der går ind i Egr thermostaten kan være blevet meget hår og revner nemt !

Ellers en super fed vogn at køre i, indtil man har prøvet en 335i biturbo :lusket:

Vedhæftede filer:
Bmw 330d.png
Bmw 330d.png [ 85.03 KiB | Vist 2543 gange ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time