kbonde skrev:
Har allerede besluttet mig for at bruge b234 motoren, så ingen ændringer der
Tror planen bliver som søren foreslog, med sugeknaster og stor turbo, så må jeg støve en getrag m3 gearkasse frem et eller andet sted fra.
Er skam ikke bange for den mængde arbejde der ligger i det

Sugeknasterne har du jo.
Hvilken årgang er maskinen?
GOD IDE!: Tandremmen på balanceakslerne har det med at knække. Ok for så vidt, hvis det ikke var fordi den flyver ind i tandremmen til knasterne, og vupti ventilsalat! Counter measures needed.
GOD IDE MERE!: Bolten i enden af drevet til oliepumpen er en 8.8. Dum ide. Skift den til 10.9 og øg momentet tilsvarende. Brug en anelse loctite af den type man bruger til limning af lejer mellem remhjulet og brystet det ligger an på. Med en anelse, så mener jeg det bogstaveligt! Du vil ikke have det på bolten!
Problemet er at anlæsfladens friktion med oem bolt er lige til øllet for at overføre det power der skal til for at trække pumpen. Så lidt ekstra opmærksomhed her kan godt svare sig.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!