Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 23:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Hehe, det kan der være noget om, men det var på baghjulene den havde 153 HK..
En 2,5 har kun 136 HK, og de ældre 2,8 motorer har 142 HK i karburatorversionen (samme version som i manta A TE2800 ) og 163 HK med indsprøjtning. Jeg har lige indset at min bil IKKE når at komme på plader i år.. ret skod. Lakøren har nu haft den i lidt over 3 måneder og han er ikke færdig med at slibe den ned endnu.. suk. Jeg havde håbet på at den blev klar til 13. August men der er han ikke engang færdig. Han har talt 6 forskellige farver på bilen og et sted mellem 10-16 lag!!! I det mindste bliver det da lavet ordenligt. Men til banedag på Ring Djursland skulle den være færdig med den nye 2,4 motor :-P
M.v.H. Lasse Kristensen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Den Manta jeg omtalte er blå og kommer fra sønderjylland. Den er lavet om for ca. 4 år siden, og blev synet med 2.5 motor. Men du har ret, der er ikke meget skub i de 136 heste. Min gamle Golf II GTI 8v kunne nemt ta ham i optræk. Jeg ville nok ha valgt en 2.4l istedet, med en lille diskret fløjte på. He he he.....

Hehe.. Jeg kan nu ikke påstå at jeg kender den blå manta du snakker om, desværre. Jeg er også bange for at de 140 HK min nye motor gerne skulle have ikke kommer til at imponere i mere end et par dage.. Under opels sommertour prøvede jeg den nye speedster, og det der slog mig var ikke hvor hurtig den var, men hvor langsom min 2,0 manta var :-)) Jeg prøvede desværrre ikke Astra 2,2 turboen, men ifølge menkanikerne begyndte den at pifte så sjovt hver gang man gik til den..:-P
M.v.H. Lasse Kristensen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time