Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 13:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Slavteren skrev:
så vidt jeg ved ER der kulfibervinger på de helt store vindmøller..

og tro mig, hvis det kunne gøre en forskel, så er det ikke udgiften der gør udslaget, vestas sælger deres møller med en drift-garanti, dvs hver enkelt dag den ikke kører er det vestas der skal betale kundens tab.

da jeg reparerede vinger for dem, fik vi af vide at det var tæt på en halv mil det kostede dem pr dag en mølle kom for sent op, en del af det var så div. godkendelser til trasnsporten..

kan da huske at v-max engang testede noget tilskud til gearkassen, hvor det rent faktisk gav flere hk på hjulene?
til en hvis grænse vil jeg give dig ret. men prisen har noget at sige. hvis prisen på møllen overstiger det som den faktisk kan tjene ind så forsvinder ideen. så mon ikke de prøver at holde prisen nede og fortjenesten oppe ved at lave nogle kompromier. alle andre firmaer jeg kender til gør det.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Sjov sammenligning:

Hvis en vindmølle skulle sammenlignes med en bil, så svarer det rundt regnet til at købe en spritny bil, sætte sig ind, og køre 240.000km. Gå ud og åbne hjelmen, se på oliepinden, lukke igen, og køre yderligere 240.000km, og så lave 1.års service. :!:

Sådan vil det iøvrigt fortsætte indtil 5år+ hvor man nok ville vælge at skifte olien. Olien ligger på det tidspunkt iøvrigt på et niveau sammenligneligt med en sprit-ny olie. Altså efter 2.400.000km, omregnet i bil-verdenen.

Uden diverse mirakkelmidler, ud over hvad olieselskaberne leverer. Ravn, Bid du bare spids ligeså tosset du vil. :coffee:

Egentligt er det typiskt ikke prisen på sliddelene, men det beløb det koster at skifte dem der tæller. Man ville endda kunne argumentere for at performance på delene var langt vigtigere end prisen, alene fordi en ekstra udskiftning ganske enkelt vil æde besparelsen på en evt billig komponent.

Traktortrækkerne handler ofte under kræmmermarkedslignende vilkår. Vældigt interessant at firmaer som Danco-oil kun er at finde lokalt, og kun er istand til at sælge lokalt i små kvanti.

Det er iøvrigt ikke noget problem at finde et additiv der kan lave det stunt i deres test, problemet med disse additiver er at de opfører sig ekstremt aggressivt i store koncentrationer.

Tro flytter bjerge. Se feks min signatur!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

mon dog at olien i en vindmølle bliver forurenet af så sindsyg mange ting fra en forbrænding? mon ikke det har en hel del at gøre med levetiden. hvor mange omdr køre en vendmølle med før teknikken stopper den?

har arbedet med fodringsanlæg der har kørt med samme gearkasse og motor i over 10år uden udskiftning af hverken komponenter eller olie. sådan køre ca 24-7 måske minus en 4 timer hvile hver nat. men kan på ingen måde bruge det som en sammeligning til hvad min motor i bilen vil have godt af. men måske vindmøllerne kan??

køre en vindmølle på mineralsk eller syntetisk olie? og hvad er der i? modtager i bare afkog fra daka til møllerne?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Sjov sammenligning:
Hvis en vindmølle skulle sammenlignes...bla.bla.bla.bla...Tro flytter bjerge. Se feks min signatur!

Faktum er at vindmøllefabrikanterene allerede bruger disse "mirakelmidler"...

Og nu hvor du selv taler olieskifte intervaller og nye biler, så hørte jeg om et eksempel med en spritny Fiat Watever kassevogn der med teflontilsætning i olien fra dag et, som en test, fik lov til at køre 90000km før første olieskift, den efterfølgende olieprøve sagde at olien lignede en olie der havde kørt en sjettedel... Jeg ved godt at dette selfølgelig preller af på dig, især da dit helt eget anti mirakel labatorium siger noget andet...

...mener foriøvrigt osse jeg har hørt noget om at (friskkærnet) smør er bedre til at fjerne oliepletter end moderne motorrens...

Billede

Titel:
Moderator

[quote="Ravnen"][, så hørte jeg om et eksempel med en spritny Fiat Watever kassevogn der med teflontilsætning i olien fra dag et, som en test, fik lov til at køre 90000km før første olieskift, den efterfølgende olieprøve sagde at olien lignede en olie der havde kørt en sjettedel...quote]

Har du så købt det produkt til dødsstjernen?

Jeg forholder mig til min egen branches erfaringer og metoder, og når Cosworth kommer med så sikre udmeldinger, så vælger jeg at tro på dem, samt mine egne erfaringer.

Konspirationsteorier har altid været der. Min bedstefar kunne fortælle om at han havde hørt en amerikaner der havde opfundet en bil der kunne køre på postevand, men det ville olieselskaberne ikke have, så de fangede ham og slog ham ihjel. :damn: Vel at mærke den gang bensinen kostede "ingenting". Det er ellers grove løjer, de olieselskaber er nogle banditter... :lusket:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
[, så hørte jeg om et eksempel med en spritny Fiat Watever kassevogn der med teflontilsætning i olien fra dag et, som en test, fik lov til at køre 90000km før første olieskift, den efterfølgende olieprøve sagde at olien lignede en olie der havde kørt en sjettedel...quote]

Jeg forholder mig til min egen branches erfaringer og metoder, og når Cosworth kommer med så sikre udmeldinger, så vælger jeg at tro på dem, samt mine egne erfaringer.

Konspirationsteorier har altid været der. Min bedstefar kunne fortælle om at han havde hørt en amerikaner der havde opfundet en bil der kunne køre på postevand, men det ville olieselskaberne ikke have, så de fangede ham og slog ham ihjel. :damn: Vel at mærke den gang bensinen kostede "ingenting". Det er ellers grove løjer, de olieselskaber er nogle banditter... :lusket:

Dødstjernen skal ikke køre mere end 400km på en motor så det kan vel være lige meget...

...men tillykke henrik, det glæder mig at Cosworth indvier dig i deres testresultater vedr. olie og tilsætningsstoffer - måske du skulle prøve at sælge disse informationer til deres konkurenter i F1...

imens vil jeg gaa ud og saette hestehjul paa Sierraen...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
[, så hørte jeg om et eksempel med en spritny Fiat Watever kassevogn der med teflontilsætning i olien fra dag et, som en test, fik lov til at køre 90000km før første olieskift, den efterfølgende olieprøve sagde at olien lignede en olie der havde kørt en sjettedel...quote]

Dødstjernen skal ikke køre mere end 400km på en motor så det kan vel være lige meget...

...men tillykke henrik, det glæder mig at Cosworth indvier dig i deres testresultater vedr. olie og tilsætningsstoffer - måske du skulle prøve at sælge disse informationer til deres konkurenter i F1...

imens vil jeg gaa ud og saette hestehjul paa Sierraen...
tror ellers jeg kan skaffe lidt fedt fra daka. det skal bare holdes over en 50-60grader, det virker jo nok godtnok. prøver på min cosworth når jeg skal skifte olie næste gang. tror heller ikke bossen ser det. vi modtager trods alt noget der ligner en 5-10tons af gangen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time