tonnilerche skrev:
Faldt lige over en video på bilgalleri.
http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=28375hvad siger i til det? Er det en fin nok måde at teste det på?
Jeg kan huske jeg har set en lignende olie, lavet af nogle spaniolere vist nok, hvor de også tester en bestemt type olie - her får de lejet på den "dårlige" olie til at låse - og med deres egen olie nøjes den med at hyle lidt.
Det er ellers sjovt.
Masser af industrier ville tage dette til sig med kyshånd.
Automobilproducenter, industrimotorer,skibsmotorer, race-teams(professionelle), you name it, skriger alle efter sådan et produkt.
Vindmøllebranchen ligeså.
Ingen af dem bruger det.
Der bliver kastet _tonsvis_ af penge i udviklingen af disse smøremidler.
Skægt så siger ham fynboen på videoklippet at det er prisen. Fuck da noget forkneppet sælger vrøvl. Kender til bunker af eksempler hvor olien er væsentligt dyrere end hans tilsætningsstof.
Næste gang i snakker med sådan en supermand der har produktet med på et kræmmermarked, så spørg ham om nogle få ting:
1: hvilket EP additiv han har i flasken?
2: Hvordan virker det på vådpladekobling/syncromesh ringe?
3: Hvorfor kan han ikke levere til de store OEM producenter? (Det vil nok være en bedre forretning end rejse rundt på kræmmermarkeder!)
4: Når han nu simulerer rivning mellem 2 hærdede stålflader, ca HRC64(hårdheden af kuglelejestål) der bevæger sig i ren glidning, hvilken motordel er det så han forsøger at efterligne der?
Citat fra en senior ingeniør hos Cosworth på spørgsmålet om de nogensinde havde prøvet alle disse vidunder-olier:
"We spend millions trying to find an oil just good enough to get that little extra advandtage. We tested it all, and they were essentially all useless for anything else but the test they were designed for"
Problemet med den test er at den er så enøjet som den næsten kan være, men den sælger godt.
Sidste spørgsmål: #5: kan han levere testresultater fra anerkendte laboratorier, der kan bakke op om påstanden om at dette er velegnet til brug i en bilmotor, eller for den sags skyld i en gearkasse?
Tænk selv over det.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!