2.0T fra Opel med små problemer.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Hojannes
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15 sep 2004, 02:54

#11 Indlæg af Hojannes »

yes, den er jeg med på, men hvad med det udluft der, det gjorde den også før map'en gik...

R også ret sikker på at den ujævne acc er pga mappen...
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#12 Indlæg af m power »

monter en blovoff og så tror jeg det er væk.
Brugeravatar
Vax
Junior Medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
Geografisk sted: Fyns land

#13 Indlæg af Vax »

WGen skulle vel aldrig være styrret som på en C20let. Således den har et boost område lige omkring de 3000 rpm. På de gamle motorstyrringer lukker den trykket af hvis den falder uden for en given tolerence(meget følsom) eller ikke for benz nok feks. Måske det samme gør sig gældene her. Har du en afr måler på ?
Hojannes
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15 sep 2004, 02:54

#14 Indlæg af Hojannes »

Mener motoren er en z20let (opel speedster turbo)...

Hvad er afr?
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

AFR

#15 Indlæg af BANDIT »

Hojannes skrev:Mener motoren er en z20let (opel speedster turbo)...

Hvad er afr?


AFR er Air/fuel Rotation , ala en bredbånds lambda så du kan følge med i blandings forholdet. Ville ikke være nogen skidt ting med de fejl du har , for at se hvordan blandingen ligger ved de forskellige fejl
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Hojannes
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15 sep 2004, 02:54

#16 Indlæg af Hojannes »

Bandit. Forklar lige så alm mennesker her kan forstå, er det et "ur" jeg skal købe og få monteret - har lidt en ide om at det er sådan et "ur" med en masse dioder jeg har set i div biler? Er jeg helt gal på den, og er det noget jeg selv evt kan installere. (mener skal der andet end montering til) Og sidst men ikke mindst hvor finder jeg sådan en?
Buus
Medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#17 Indlæg af Buus »

Enten prøv at spørge på Opelpower.dk... der er et par z20let folk.

Ellers c20let-forum.com... der er et Z-afsnit også...Der findes en hel del gode svar..

Engelsk, så z20let.co.uk

Der er ikke ret mange firmaer der arbejder i trykladede opelmotorer, så tuneren er formentligt EDS Motorsport, Klasen eller V-Max i Tyskland.

Mit bud er EDS. Kig på styreboksen om der ikke sidder et mærkat på fra Tuneren... det ved jeg Arno gør (EDS).

Jeg er ikke store turbonørd, men jeg vil tro "nogen" har været igang med at skrue på wastegaten.. så lukker motorstyringen altså ned på de Opel motorer...
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#18 Indlæg af BANDIT »

Hojannes skrev:Bandit. Forklar lige så alm mennesker her kan forstå, er det et "ur" jeg skal købe og få monteret - har lidt en ide om at det er sådan et "ur" med en masse dioder jeg har set i div biler? Er jeg helt gal på den, og er det noget jeg selv evt kan installere. (mener skal der andet end montering til) Og sidst men ikke mindst hvor finder jeg sådan en?

ontroll
Det er et kit med en ekstra lambdasonde,controller og et ur.

Som fx det her kit , det bruger jeg selv http://shop.scanturbo.dk/pi/DB_Red_kit_2060_12.aspx

Du kan godt selv montere det , hviis du er lidt finger nem, du skal bare have plads til en ekstra lambdasonde
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
Vax
Junior Medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
Geografisk sted: Fyns land

#19 Indlæg af Vax »

Få den evt rullet med en afr måler mont. Behøves ikke være noget du fast montere, mange rullefeltsejere har en løs til at sætte bag i udst..

Prøv at finde ud af hvad boks/chip du køre med. Hvad laver den af fejlkoder når du udlæser dem ?

Tror det den laver er at beskytte motoren(sænke ladetryk, just tændning) fordi du har en ladetryks/benzinfejl
Hojannes
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15 sep 2004, 02:54

#20 Indlæg af Hojannes »

Planen er også at jeg vil ha den rullet, efter mapsensoren er skiftet.

Den giver samme fejl hver gang, og det er overtryk i indsug. Det sker bare ved at slette og så er den der med det samme stikket pilles fra.
Har fået den læst ud ved min mekker, og han sagde den skulle skiftes, så håber det er en defekt.

Jeg ved ikke hvem der har chippet den, men jeg vil da prøve at se på boksen, om der står noget der.

såfremt jeg har ladetryksfejl, hvad kan det så evt være?

såfremt jeg har benzfejl hvad kan det så evt være?

hvilke ting kan det egenligt være, hvis vi skyder med spredhavl - den kørte som sagt fint inden mappen gik, dog havde den lige det ryk ved ca 3000 omdr. fra jeg købte den, og til mappen slog fejlkode.
talte med VAE om det da jeg købte den, og dengang fik jeg beskeden at det nok var den org motorstyrring der ikke kunne klare de ekstra krafter, og jeg kunne så vælge at leve med det eller få den skruet ned i effekt.

Er jeg ude i noget for lille intercooler? eller hvad, jeg er ret så ny inden for tryk, men vil sku gerne lære om det, jo ikke helt det samme som alm NA :D
Besvar