Hej alle, jeg er ny her, så dav dav.
Da jeg lige er blevet færdig med uddannelse og så videre og nu har job står den på bil, da jeg er 27 skal det være noget sjovt, inden der kommer børn og hus i vejen for den slags de næste 18 år.
Personligt har jeg et gigantisk soft spot for BMW, da jeg gennem forskellige jobs har oplevelse af, at det er dem, der passer mig bedst og bare er fedest at køre i - er lækre på vejen. Kan også godt lide audi, men der skal bare mere til, før de er sjove. BMW har det lissom' fra barnsben.
Bilen skal være brugt, da jeg ikke har verdens største budget. Umiddelbart overvejede jeg en E38, men er nu nede og lede efter noget lidt mindre (da jeg gerne vil have sjov og ikke luksus). En ældre M5 har også været på kik.
Men, kan godt lide at rode med ting selv, ikke at jeg ved super meget om det pt, men er ret teknik-minded og generelt dygtig til at skrue i ting, så vil jeg gerne selv "bygge" noget eller i det mindste vide præcist, hvad der er gjort ved den.
Nå. Til spørgsmålet.
Har luret på en e46 330D, da jeg tænker, at en dieselmotor kan tage lidt mere pinsel end en benzin, men hvis det er helt galt, så bliver det bare en benzin (diesel lyder også lidt trist)
Umiddelbart tænker jeg anden motorstyring og sådan. Jeg har kikket lidt på, hvad schmeidemann har af stumper og det ser jo ud som om man kan få ret meget for en 30-40.000.
Men hvad siger I, hvad er et godt valg til at bygge lidt på over en periode. Det skal ikke være noget sindssygt dødsræs, det skal bare være sådan, at der sker noget, når jeg trykker på speederen og at man kan høre det. Gider dog ikke have et eller andet der brummer som vanvid ved 2000 omdr.
Eller skal jeg bar droppe det og smide pengene efter en gammel M5?
Brændstoføkonomi er irrelevant, da jeg bor i byen, så den kommer ikke til at være "hverdagsbil".
|