Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 jun 2009, 14:14 
Offline

Tilmeldt: 06 mar 2007, 21:45
Indlæg: 10
Hej Powerforum.

Er ved at sætte Megasquirt på en gammel Ascona B 2,0E.

Boksen er en MS1 v3.0 der kører med ekstra koden.
Rpm sensor er en Honeywell GT1, og tandhjulet er et 36 tands Kreidler tandhjul.

Problemet er så at vi kun får det halve rpm inde i Megatune. Den er sat op til 4 cylindre, for kender godt til det med de 8 cylindre som standard. MEN når den bliver sat til 2 cylindre, så viser den rigtigt... Selve signalet fejler ikke rigtigt noget, når man kigger på det i en log.

Forstår virkelig ikke hvad der kan være stillet forkert. For samme sensor og boks, med samme type tandhjul, har vi tidligere haft til at køre på en anden bil uden problemer. Msq filen fra dengang er også prøvet, men stadig det halve rpm.

Har også prøvet at ligge ny firmware ind i boksen, og starte et nyt projekt op, men det hjalp heller ikke.

Boksen styrer ikke noget endnu, den er kun koblet op med alle sensorer, men planen er at den til at starte med kun skal styre benzinen.

Er nogenlunde ny til MS, men synes jeg har prøvet alt det jeg kan komme i tanke om, og har søgt på nettet også.

Håber virkelig nogen herinde kan hjælpe, det er sikkert en dum fejl, men kan bare ikke gennemskue det.

Vedhæfter lige msq filen hvis det kan hjælpe.

Venlig hilsen
Christian Mink


Vedhæftede filer:
megasquirt200906081453.zip [5.05 KiB]
Downloadet 436 gange
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2009, 15:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
hvor mange ignitere har du ?

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2009, 15:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
har du fortalt ms at du kører med 36 tands hjul ? lyder lidt som det kunne være problemet.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2009, 15:40 
Offline

Tilmeldt: 06 mar 2007, 21:45
Indlæg: 10
Ja, den er sat op til generic wheel, og 36-1 indstillinger under wheel decoder settings.
Det med tandhjul og sensor har jo kørt tidligere, så det har jeg ikke pillet ved.

Ignitere? Forstår ikke helt hvad du mener.

Boksen har jeg moddet til at kunne køre med en wasted spark tændspole, og et eksternt Bosch tændingsmodul. Men som sagt, så skal den ikke køre tænding lige nu.

Men kan jo godt få den til at vise det rigtige ved at vælge 2 cylindre, men det kan sgu ikke passe.

Ellers prøv at se om i kan finde nogen fejl i msq'en


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2009, 16:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
jeg har 2 ignitere, hvor hver af dem giver ½ signal til min omdrejningstæller,
hvis du har samme opsæt kunne man forestille sig at kun den ene igniter giver signal. (der sidder en diode på hver) inden de samler sig til 1 ledning som går til min omdrejningstæller.

eller er det i ms du kun får ½ omdrejninger, for det signal kommer jo selvfølgelig fra din giver på dit tandhjul

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2009, 16:31 
Offline

Tilmeldt: 06 mar 2007, 21:45
Indlæg: 10
Det er vi enige om, det med hvis man skal tage signal til en omdrejningstæller fra en wasted spark tændspole.

Men den skal kun køre indsprøjtning nu, så ingen tændspole er koblet til.

Mit problem er at jeg ikke kan få Megatune til at vise det rigtige omdrejningstal.
Medmindre at jeg snyder den og sætter den til 2 cylindre.

Det hele har jo kørt på en anden bil: indstillinger, sensor, og et andet tandhjul af præcis samme type.
Det er jo derfor at jeg ikke kan forstå det. Har noget svært ved at tro at noget ved sensor og tandhjul kan få den til at vise præcis det halve.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 18:33 
Offline

Tilmeldt: 06 mar 2007, 21:45
Indlæg: 10
Er der slet ikke nogen af alle jeg kloge hoveder der har nogen ideer til hvad det kan være?

Ved da at der er nogen på forummet her der kører med GT1 sensor og Kreidler tandhjul. Så det er jo ikke et helt nyt område.

Håber på en hjælpende hånd, fra en der ved noget mere om MS, for har godt nok stirret mig blind på problemet tror jeg.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 19:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
C_Mink skrev:
Er der slet ikke nogen af alle jeg kloge hoveder der har nogen ideer til hvad det kan være?

Ved da at der er nogen på forummet her der kører med GT1 sensor og Kreidler tandhjul. Så det er jo ikke et helt nyt område.

Håber på en hjælpende hånd, fra en der ved noget mere om MS, for har godt nok stirret mig blind på problemet tror jeg.


Kan det måske være en forkert tilslutning af sensor..?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 20:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hej.Er det ikke fordi du ikke har sat spark B til i opsætning selvom du ikke bruger det.Kunne forestille mig det er derfor.
Men ved intet om det.
Måske et forsøg.
Hilsen Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 22:18 
Offline

Tilmeldt: 06 mar 2007, 21:45
Indlæg: 10
Tror ikke at man kan få sensoren til at vise den halve ved at tilslutte den forkert. Så har jeg ikke hørt om det før ihvertfald.... Den har jo også virket før...

Jeg har vist rodet med Spark B, med intet resultat. Men kan lige kigge på det igen i morgen...

Men om jeg bruger Spark udgangene eller ej, burde i mit hovede ikke påvirke rpm i programmet. Det er vel et signal fra en sensor der styrer det. Men helt hvordan, det må jo være noget at koden styrer.

Men tak for input.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team