Så har vi balladen...
Redaktør: Moderatorer
-
Elnef
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:27
Ja Søren der findes da også biler til dasu løb i Thisted med nummerplader om de så er lovlige eller ej skal jeg ikke kunne sige dit bud er lige så godt som mit
Jeg gjorde bare opmærksom på at der var mulighed for fortsat at køre uden plader nu folk alligevel har afmeldt dem kunne forestille mig at Holeby og Sindal fortsat vil kræve plader
Hartvig skrev
Som jeg læser dit indlæg, skriver du vel dybest set - hør nu her gutter, jeres biler hører til i f.eks. NDCD eller Dragracing regi. Der kan I helt legalt komme til at deltage.
arh det er lige at stramme den der er masser af biler som i mine øjne er street biler (over 11sek) som ikke kan have plader lovligt på som ikke nødvendigvis hører til i dragracing regi
Jeg gjorde bare opmærksom på at der var mulighed for fortsat at køre uden plader nu folk alligevel har afmeldt dem kunne forestille mig at Holeby og Sindal fortsat vil kræve plader
Hartvig skrev
Som jeg læser dit indlæg, skriver du vel dybest set - hør nu her gutter, jeres biler hører til i f.eks. NDCD eller Dragracing regi. Der kan I helt legalt komme til at deltage.
arh det er lige at stramme den der er masser af biler som i mine øjne er street biler (over 11sek) som ikke kan have plader lovligt på som ikke nødvendigvis hører til i dragracing regi
- DorkVonWaterfall
- Mester Medlem
- Indlæg: 571
- Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
- Geografisk sted: Ikast, verdens navle
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Sig mig lige engang; Det indslag viser gabende tomme tribuner....??DorkVonWaterfall skrev:http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-22817008.html
Var de race-indlæg fra om Torsdagen?
Ellers god humor at knægtene får lov at rive solfilmen af sideruderne v. indgangen
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
- Hartvig
- Mester Medlem
- Indlæg: 678
- Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
Ja - den kunne selvfølgelig godt misforståes, det var slet ikke ment negativt på nogen måde - tværtimod. Det var blot et lille hint om at der fortsat er masser af uafprøvede muligheder for samarbejde mellem f.eks. streetrace arrangørerne og DASU klubber som NDCD.Elnef skrev:
Hartvig skrev
Som jeg læser dit indlæg, skriver du vel dybest set - hør nu her gutter, jeres biler hører til i f.eks. NDCD eller Dragracing regi. Der kan I helt legalt komme til at deltage.
arh det er lige at stramme den der er masser af biler som i mine øjne er street biler (over 11sek) som ikke kan have plader lovligt på som ikke nødvendigvis hører til i dragracing regi
Principielt syntes jeg fortsat at Politi samt T&S er ude i et helt forkert ærinde når de tropper op til f.eks. DHB. Brug dog muligheden til information på pladsen - lær af kulturen (som godt nok er meget forskellig fra DHB til f.eks. Sindal og Holeby - men hvem er det der trækker de 20.000 interesserede ?) og få opbygget noget gensidig goodwill.
Jeg ser med glæde tilbage på de gange hvor vi har haft f.eks. repræsentanter fra Aalborg Politi ude at køre i en Porsche, og hvor Politiet stillede deres radar op så publikum kunne prøve den. Det er vejen frem efter min mening.
/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
-
skodacombi
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10
ja skat de forstår sku at ødelægge de gode ting der er i gang rundt omkring.men de fatter jo ikke en skid.... dem der kommer til dhb er jo ikke de tosser der ligger og køre galt på lande vejen ...det er jo folk der har ofret mange penge og timer på deres biler så fatter ikke hvorfor de idioter skal til at ødelægge dette også........ de skulle hellere tage at fange den der virkelig snyder statten men det koster nok for mange folk at få skovlen under dem..... så er det nemmere at tage til et træf og krasse lidt penge ind
...michael
-
Elnef
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:27
Jeg tænkte også lidt henad hvormange der egentlig ville komme til feks Holeby Sindal og de andre steder hvor der kræves nr plader jeg kunne godt forestille mig at det ville blive lidt tyndt besat med biler fra den tunge ende (ikk dermed sagt alle er ulovlige)Hartvig skrev:Ja - den kunne selvfølgelig godt misforståes, det var slet ikke ment negativt på nogen måde - tværtimod. Det var blot et lille hint om at der fortsat er masser af uafprøvede muligheder for samarbejde mellem f.eks. streetrace arrangørerne og DASU klubber som NDCD.Elnef skrev:
Hartvig skrev
Som jeg læser dit indlæg, skriver du vel dybest set - hør nu her gutter, jeres biler hører til i f.eks. NDCD eller Dragracing regi. Der kan I helt legalt komme til at deltage.
arh det er lige at stramme den der er masser af biler som i mine øjne er street biler (over 11sek) som ikke kan have plader lovligt på som ikke nødvendigvis hører til i dragracing regi
Principielt syntes jeg fortsat at Politi samt T&S er ude i et helt forkert ærinde når de tropper op til f.eks. DHB. Brug dog muligheden til information på pladsen - lær af kulturen (som godt nok er meget forskellig fra DHB til f.eks. Sindal og Holeby - men hvem er det der trækker de 20.000 interesserede ?) og få opbygget noget gensidig goodwill.
Jeg ser med glæde tilbage på de gange hvor vi har haft f.eks. repræsentanter fra Aalborg Politi ude at køre i en Porsche, og hvor Politiet stillede deres radar op så publikum kunne prøve den. Det er vejen frem efter min mening.
/Hartvig
Er det i det hele taget muligt at køre uden plader til de arrangementer du er jo selv inde på at det er nemmere at få tilladelsen nu der bliver ansøgt om tilladelse til biler som er på plader
- Hartvig
- Mester Medlem
- Indlæg: 678
- Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
Der er absolut ikke noget lovgivningsmæssigt krav
om at biler der deltager i f.eks. Sindal eller Holeby skal være indregistreret og dermed have nummerplader.
Kravet om nummerplader og registreringsattest er alene noget streetrace sporten selv har valgt i tidernes morgen, hvor streetrace netop var et tilbud som henvendte sig til "gaderæsere". Om det vil være sværere at få en godkendelse igennem nu om dage tror jeg faktisk ikke. Der er efterhånden oparbejdet et rigtig godt forhold til specielt Politiet i både Hjørring, Aalborg og Nykøbing F. Forholdet er faktisk så godt, at da der var tvivl om godkendelsen af det seneste race i Sindal den 16/5, kunne problemerne løses gennem en anbefaling fra DLSU over telefonen
.
Fremad er der jo masser af fornuft i at have klasser for "streetlegal" biler hvor kravet opretholdes, og hvor det fortsat er ejerens/deltagerens personlige ansvar hvad der sker når bilen forlader indhegningen. Der vil fortsat være masser af udfordring i at møde op med en bil med plader på - og dermed visse hvor langt man kan komme indenfor rammerne af en indregistreret bil.
Jeg er helt sikker på, at vi som organisation godt kan forhandle en våbenhvile med myndighederne som er gældende indenfor "hegnet". Det vil selvfølgelig betyde at endnu flere biler ankommer på en trailer - so be it - det er det publikum vil se og det er den vej streetrace også har udviklet sig. Politi og T&S tropper jo heller ikke op til f.eks. DTC race på Jyllands Ringen.
Overordnet er jeg sikker på at en simpel regel om minimumstid, er og bliver den eneste rimelige og nemt gennemførelig metode til at regulerer streetrace sporten. Skal der ud og køres hurtigere end f.eks. 11 sekunder på 402 meter, skal vi enes om ens regler for redningsberedskab - og så er vi jo reelt åbne konkurrenter til DASU's dragrace klubber.
/Hartvig
Kravet om nummerplader og registreringsattest er alene noget streetrace sporten selv har valgt i tidernes morgen, hvor streetrace netop var et tilbud som henvendte sig til "gaderæsere". Om det vil være sværere at få en godkendelse igennem nu om dage tror jeg faktisk ikke. Der er efterhånden oparbejdet et rigtig godt forhold til specielt Politiet i både Hjørring, Aalborg og Nykøbing F. Forholdet er faktisk så godt, at da der var tvivl om godkendelsen af det seneste race i Sindal den 16/5, kunne problemerne løses gennem en anbefaling fra DLSU over telefonen
Fremad er der jo masser af fornuft i at have klasser for "streetlegal" biler hvor kravet opretholdes, og hvor det fortsat er ejerens/deltagerens personlige ansvar hvad der sker når bilen forlader indhegningen. Der vil fortsat være masser af udfordring i at møde op med en bil med plader på - og dermed visse hvor langt man kan komme indenfor rammerne af en indregistreret bil.
Jeg er helt sikker på, at vi som organisation godt kan forhandle en våbenhvile med myndighederne som er gældende indenfor "hegnet". Det vil selvfølgelig betyde at endnu flere biler ankommer på en trailer - so be it - det er det publikum vil se og det er den vej streetrace også har udviklet sig. Politi og T&S tropper jo heller ikke op til f.eks. DTC race på Jyllands Ringen.
Overordnet er jeg sikker på at en simpel regel om minimumstid, er og bliver den eneste rimelige og nemt gennemførelig metode til at regulerer streetrace sporten. Skal der ud og køres hurtigere end f.eks. 11 sekunder på 402 meter, skal vi enes om ens regler for redningsberedskab - og så er vi jo reelt åbne konkurrenter til DASU's dragrace klubber.
/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
- Supra_Jorn
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
- Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
- Kontakt:
Udklip af JV.dk Billund sektionen:
Offentliggjort Søndag middag, og søndag er ikke talt med.
Link: http://www.jv.dk/artikel/677800
283 overtrædelser af mindst 500 kr/stk.
To måtte af med kørekortet
13 fogedforretninger, hvor den samlede gæld er 7,5 million kroner
Også smykker og kontanter for 100.000 kr. blev beslaglagt af fogeden.
To litauiske biler blev også beslaglagt, da de skulle have været på danske plader.
Herudover fandt myndighederne flere tilfælde af sort arbejde og udlændinge, som ikke kunne identificere sig og meget mere.
Offentliggjort Søndag middag, og søndag er ikke talt med.
Link: http://www.jv.dk/artikel/677800
283 overtrædelser af mindst 500 kr/stk.
To måtte af med kørekortet
13 fogedforretninger, hvor den samlede gæld er 7,5 million kroner
Også smykker og kontanter for 100.000 kr. blev beslaglagt af fogeden.
To litauiske biler blev også beslaglagt, da de skulle have været på danske plader.
Herudover fandt myndighederne flere tilfælde af sort arbejde og udlændinge, som ikke kunne identificere sig og meget mere.
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen
Jørn Petersen