Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 18:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Hej. mangler lidt hjælp
Jeg har fået kørt min MS 80pc ind…efter indkøring af MS ville jeg ind og gemme en megatune fil. Men kunne ikke komme i kontakt med MS. Kører med MS1-ekstra. Fejlkode.- mega tune 024 at den skal bruge 029q i stedet for. Har så været inde og hente MS1-Ekstra's MegaTune, indeholder seneste firmware med den komplette manualer fra www.msextra.com.
Men den skriver stadig fejlkode for den nye mega tune hedder 029y4 og den siger den skal bruge 029q…skulle selvfølgelig lige pille :grr: lidt med Mega Tune selvom den ikke var godkendt og nu kan bilen ikke starte.ØV.
Hvad kan jeg gøre.??

Et lille enkelt spørgsmål til, mit tændingsmondul Det bliver knald varmt er sikker på at det ikke må blive så varmt kan lave spejlæg på det hvis det skulle være..
Kører med toyota 4agze--giver,tændingsmondul,2tændsproler.
hvorfor.??

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Geografisk sted: Randers Egnen
lasse nielsen skrev:
Hej. mangler lidt hjælp
Jeg har fået kørt min MS 80pc ind…efter indkøring af MS ville jeg ind og gemme en megatune fil. Men kunne ikke komme i kontakt med MS. Kører med MS1-ekstra. Fejlkode.- mega tune 024 at den skal bruge 029q i stedet for. Har så været inde og hente MS1-Ekstra's MegaTune, indeholder seneste firmware med den komplette manualer fra www.msextra.com.
Men den skriver stadig fejlkode for den nye mega tune hedder 029y4 og den siger den skal bruge 029q…skulle selvfølgelig lige pille :grr: lidt med Mega Tune selvom den ikke var godkendt og nu kan bilen ikke starte.ØV.
Hvad kan jeg gøre.??

Et lille enkelt spørgsmål til, mit tændingsmondul Det bliver knald varmt er sikker på at det ikke må blive så varmt kan lave spejlæg på det hvis det skulle være..
Kører med toyota 4agze--giver,tændingsmondul,2tændsproler.
hvorfor.??

Hejsa, en god start ville jo nok være at åbne msq filen med den "rigtige" software lige som den beder om :wink:

Når det så er gjort kan du jo prøve at oploade din msq fil, der er sikkert flere end jeg der kan rette den fejl, du åbentbart har lavet.

Nej igniter skal ikke blive klohede, sikker også en opsætnings fejl.

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg
jeg har den code hvis det er, du kan bare tilføje mig på msn så sender jeg den :)

eller nu skal jeg lige finde den først. tror den ligger på min bærbar

Titel:
Nyt Medlem

ja :D . har haft en go start og har kørt med det rigtige software.det jeg mener med at MS er kørt 80pc ind, er at Rene har kørt den ind men kunne ikke køre den helt ind PG dårlig vejr og dæk. Der efter vil jeg lave en msq fil hvor den skriver at den skal bruge megatune 0.29q. men ms finder istedet 0.24..har været inde og læse lidt og fandt ud af at.029q kan betyde flere ting -fejl kode. kan være noget med usb indgangen at gøre, selvom communication settings er succes,håber det er der fejlen er...
er opstået efter indkøring.
angående tændingsmondulet.
troede at vi havde fundet fejlen men nej. det bliver stadig varmt. Snakket med Martin
herinde og han havde det samme problem med hans 4agze tændingssystem.
hmm.

Titel:
Nyt Medlem

hej HP AE86.
takker
super dejligt. håber det er det der skal til.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Hvis det er rene der har lagt koden ind og den hedder 29q, så kan det godt ske det er den der hedder hr08f som er en af de første versioner af HR coden, den hedder nemlig 029q2hr8f, men i signature linien står der bare "MSnS-extra format 029q". Den kan findes her: www.turbomotor.dk/cd_megatune.zip under highres

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time