Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

MSS535 skrev:
Loddekolben.dk er på vej med en udgave i løbet af en måneds tid, hvor alle muligheder i ekstrekoden stort set er forberedt og trukket ud i stik, så ikke noget med at sidde og lodde ledninger og løse komponenter på. Og den bliver med "rigtigt" automotive stik, i stedet for det alm pc lign. sub D stik.

.

Hvorfor kun stort set?

Den nyhed er han jo 2år for sent ude med ;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

m power skrev:
hej.
jeg har godt set de ms som loddekolben har på deres hjemmeside , det ser ok ud med de stik :D

Fik selv en mindre hjerneblødning da jeg lavede min egen bil om til MS.

Der brugte jeg et mate-n-lock stik til krumptapsensoren, og det kommer ikke til at ske igen. Stikket skal skilles ad og samles ca. 3x om året for at holde forbindelsen. Lige pt er det ved at være sygt igen hvor jeg får enkelte udsættere pga mistet signal, og det kan IGEN fikses ved at skille stikket og samle det igen. PISSE irriterende.

D-sub stikket har der tilgengæld aldrigt været ballade med, sjovt nok.

Så: Dont fix something that works!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

mate-n-lock stik som er afbilledet på loddekolbens hjemmeside bliver ikke brugt på den nye version.

den nye version kommer med et rigtigt motorstyringsstik, om det er bedre end et standart ms stik skal jeg ikke afgøre.

ved brug af mate-n-lock er det jo ikke forbudt at give det en omgang siliconefedt.

Titel:
Junior Medlem

Att HenrikGM

Jeg har været væk fra pc så har ikke kunne svare før nu.

"Kun stort set" er vel som man læser/forstår det. Nu er det ikke mig hverken laver eller sælger dem, jeg er kun en godt tilfreds bruger, så alt er kun ud fra mine egne erfaringer.

Jeg har ikke set/prøvet hans nye boks endnu, men den kan selvfølgelig alt i ekstre koden ligesom hans gamle version, og så mange andre. Men forskellen er at den har alt trukket ud af processoren og de "ben" som kan bruges både som ind og udgange er lavet så man kan vælge det med en switch eller jumper, så hardwaren er der til det. Altså ikke noget med at lodde og ekstreprint osv.

Om det er godt eller skidt vil jeg ikke diskutere med dig, for du laver selv din egen version (som du selvfølgelig syntes er den bedste), og den er garanteret også god, men jeg har aldrig set eller arbejdet med nogle af dine.

Ang. mate'n lock stik, kan jeg kun sige jeg har kørt med det i 3-4 år ind til videre og har ikke haft nogle problemer endnu, og der har heller ikke været problemer med de 4 andre biler hvor jeg har brugt hans boks med mate'n lock. Jeg har også lavet/rodet med et par stykker med sub-d stik, fra et par andre "leverandører" her hjemme, og en enkelt der er hentet hjem fra den anden side af vandet. Og jeg syntes det virker ok så længe man ikke skal rode med boksen og have stikket af, men skal det af er der god mulighed for at man skal til at lodde ledninger på igen.

Så ud fra den erfaring jeg har gjort, vil jeg hellere have mate'n lock end sub-d stik. Men på hans nye boks kommer der et "rigtigt" automotive stik ala et motronic stik eller lign.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
m power skrev:
pkallesoe skrev:
Hvad koster den hos ham ? :)

Nye priser:

Megasquirt boks 2650dkk
Stik med løse stikben 200dkk
Stik med 56stk 3m ledninger med tekster 450dkk

Det var da aligevel billigt :O

Titel:
Mester Medlem

det er lige det det er :D

jeg skal selv bruge en ms , og det er jo lige om det kan svare sig at købe en brugt til ca 2000kr, når en sprit ny koster 3200kr inkl stik.

stikket koster pt 550kr

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time