audi A3/4 e-gas hvornår ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mads m
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29 sep 2008, 14:44

audi A3/4 e-gas hvornår ?

#1 Indlæg af mads m »

hej

skal snart købe en ny audi quattro, og så vil jeg selvfølgelig gerne turne den lidt, men har hørt at modeller uden e-gas er begrænset med hensyn til tuning.
så ville høre om der er nogle som ved hvor de begyndte at lave med e-gas.
har søgt rundt på forumet og google men kan ikke finde noget, men den tidligste A4 jeg har fundet på er fra 2001.

ps. vil gerne vide både på A4 og A3 da jeg ikke er helt sikker på vilken en af dem det bliver i nu.

på forhånd mange tak.
Daugbjerg
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

#2 Indlæg af Daugbjerg »

Fra år 2000 og frem er de med E-gas.
Kig evt. på gasspjæld ved indsugningsmanifold.
E-gas er med stik og ledninger og den gamle er med kabeltræk.
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

Re: audi A3/4 e-gas hvornår ?

#3 Indlæg af Shelby 500 »

mads m skrev:hej
men har hørt at modeller uden e-gas er begrænset med hensyn til tuning.


Forkert!! Uden e-gas har du større indporte både i top og manifold samt 20 mm krydspind (e-gas = 19 mm)
Forventet mindre effekt på egas når der er brugt de samme dele......

det fede ved e-gas er fartpilot :D og 2 lambdasonder org....
RS-
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

Re: audi A3/4 e-gas hvornår ?

#4 Indlæg af klyfax »

Shelby 500 skrev:
mads m skrev:hej
men har hørt at modeller uden e-gas er begrænset med hensyn til tuning.


Forkert!! Uden e-gas har du større indporte både i top og manifold samt 20 mm krydspind (e-gas = 19 mm)
Forventet mindre effekt på egas når der er brugt de samme dele......

det fede ved e-gas er fartpilot :D og 2 lambdasonder org....


Samt bedre styring af LC og antispin hvis rigtigt opsat...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
mads m
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29 sep 2008, 14:44

audi e-gas

#5 Indlæg af mads m »

har også hørt nogle på bilgalleri at sige at det skulle være sværre at tune med e-gas.
men det var fordi jeg læste inde på nordicturbo at de ikke anbefalede 1,8 motore uden e-gas at få mere end 240hk
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: audi e-gas

#6 Indlæg af 2fat2fly »

lytter lige med
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

Re: audi e-gas

#7 Indlæg af syncroGT »

mads m skrev:har også hørt nogle på bilgalleri at sige at det skulle være sværre at tune med e-gas.
men det var fordi jeg læste inde på nordicturbo at de ikke anbefalede 1,8 motore uden e-gas at få mere end 240hk


Kan du ikke linke til den tekst, fra nordicturbo..?
mads m
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29 sep 2008, 14:44

audi egas

#8 Indlæg af mads m »

jo her
http://webshop.nordicturbo.dk/default.a ... 3955783067

søg på egas så bude i finde det, ved ikke om det bare er mig der har forstået det forkert.
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#9 Indlæg af VRT »

Er det det her du tænker på?
Upgrade turboer :
KKK K04-15 upgrade : Langsliggende upgrade turbo (Anbefalet indtil ca. 240HK som max. på ikke Egas modeller)
KKK K04-01 upgrade : Tværstillet upgrade turbo (Anbefalet indtil ca. 240HK som max. på ikke Egas modeller)

Det der menes med dette er, at du ikke skal regne med så meget på en egas.
mads m
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29 sep 2008, 14:44

audi egas

#10 Indlæg af mads m »

okay så kan jeg bedre forstå det hehe.
Besvar