Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 22:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 maj 2009, 12:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Et hurtigt support-spørgsmål, en hall-sensor der konstant giver output på 8v på signal-ledningen selvom motoren håndtørnes må ansees for værende defekt? Poloen vil ik starte, og jeg har +12v på + på sensor, har en okay stelforbindelse på -, og har altid ca 8v på O (signalledningen) selvom jeg håndtørner motoren langsomt.

EDIT: Jeg har også 8v på signal ledningen med stikket af. Jeg har prøvet at luse 12v og signal-ledningen og afbryde igen, men uden gnist.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 maj 2009, 13:35 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
det er jo boksen der sender spændingen ud, sådan er det altid med de hall sensor jeg kender til. Det er hall sensor der får den til at lave et on/off signal (firkant signal)

men prøv at sætte et scope på signal ledningen på hall sensoren, og se så efter om den laver et on/off signal, hvis den ikke gør det, er det din hall sensor der er gået!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 maj 2009, 13:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
snobbi skrev:
det er jo boksen der sender spændingen ud, sådan er det altid med de hall sensor jeg kender til. Det er hall sensor der får den til at lave et on/off signal (firkant signal)

men prøv at sætte et scope på signal ledningen på hall sensoren, og se så efter om den laver et on/off signal, hvis den ikke gør det, er det din hall sensor der er gået!


Burde jeg så ikke med et voltmeter kunne se den springer fra 0-5 eller fra 0-12v når den står i 2. gear og jeg langsomt skubber den fremad?

Og burde jeg så stelle det boksen sender ud, og så kunne få den til at gniste ved at fjerne stellen igen?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 maj 2009, 18:58 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
det er ikke sikker du kan se det med en voltmeter selvom du skubber den langsom.
tørn motoren og sæt et scope på, måske en (prøve diode lampe)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 maj 2009, 19:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
snobbi skrev:
det er ikke sikker du kan se det med en voltmeter selvom du skubber den langsom.
tørn motoren og sæt et scope på, måske en (prøve diode lampe)


Jo det burde man kunne se, det er on-off signal når motoren står på bestemte punkter. Og når jeg står og drejer motoren med hånden kan man se dem (Eller det burde man).

Men strømfordeleren blev skiftet, bilen startet, tændingen justeret ind, og nu er bilen hurtigere end før :) Nu kan den køre over 120km/t igen :P

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team