Misfires m. sort røg.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

Misfires m. sort røg.

#1 Indlæg af VRT »

Hvis jeg acc. hårdt i 1. gear, og lader motoren trække op omkring omdrejningsbegrænseren, så skyder den nogle gange... Og her taler jeg ikke om små knald fra udstødningen, men et ordentligt brag, og en sort sky. Efterfølgende plejer den at trække ujævnt i 10 sek (ligesom den ikke tænder på alle cylindre), hvor efter den så kører normalt igen. Jeg har desværre ikke fået sat mit AFR-ur til endnu, men ville selv gætte på, at den får en for fed blanding, måske kombineret med tændkablerne bør skiftes, og tændrørene skulle gabbes om. Er det noget jeg skal være bekymret for, eller kan jeg køre videre, indtil jeg får tid til at lave lidt på bilen (om en måneds tid)?

Et andet spørgsmål: Hvordan er speeder-responsen på jeres turboladede biler? Før jeg monterede turbo, var den helt fantastisk, men nu er den meget tøvende... Er selvfølgelig med på, at når man monterer en mellemstor turbo, sænker kompressionen, forlænger indsugningsvejen m.m., så gavner det ikke ligefrem responsen, men jeg synes godt nok min er ringe. Er det hvad man kan forvente, eller er min tændingsavancering måske ikke optimal? (Ved godt det er et relativt spørgsmål, men har I mistet meget respons, efter at have monteret turbo)?
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Er motorstyringen mappet om til at matche, inkl. tænding?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#3 Indlæg af VRT »

Det er en FMJ-boks der sidder derpå, og den blev kørt ind af Flemming "Fartstrup" oppe hos RH, med de ændringer som er blevet lavet ved bilen. Tænkte måske bare, at han måske havde sat AFR lidt højt, og omvendt trukket tændingen lidt tilbage, for en sikkerheds skyld. Men det er kun et gæt. Problemet er lidt, at jeg ikke kan få min nye bærbare til at kommunikere med motorstyringen, så jeg kan ikke rigtig logge noget :roll:
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

tjek dine rør først. farven kunne fortælle dig lidt om problemet og juster afstanden.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#5 Indlæg af VRT »

Findes der nogle retningslinier mht. gapping af tændrør. Går ud fra, at afstanden skal være mindre, hvis den har problemer med at antænde blandingen? Pt. er gappet 0,8 mm, så skal jeg forsøge med 0,7 eller mindre?
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#6 Indlæg af m power »

den audi a4 1,8t jeg har bygget , kører også med en fmj boks.
flemming anbefalede at køre med et gab på 0,6mm, og det fungerer ok
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#7 Indlæg af møffe »

på cosworth er god religion 0,7 .
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar