Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej...

Er der nogle der præsic ved hvad der sker i motorstyringen når men sætter en chip på railtryks føleren. Ud over at man hæver railtrykket???

Spørg fordi jeg har købt en og sat den på min Sprinter 315, Kørt med den i to dage og så ville den ikke starte pga. fejl på udstødningstryksensor og railtryksensor...
Det er jo ikke sikkert der er en sammenhæng, da den også er indkaldt til opdatering af software i motor-ECU...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

prøv at spørge ved MERCEDES.... prøv at spørge ved dem der solgte dig dimsen... spørg evt begge steder om evt garanti stadig gælder?
MVH søren ejer af ikke chippet mb

Titel:

Havde nok regnet med et lidt mere seriøst svar...

Titel:
Moderator

Det er nok ellers ret seriøst det svar, men måske ikke det du ønskede at høre.

Uden at kende din situation i detaljer, så lyder det som om du har købt et "off-the-shelf" chiptuningskit til din nye(stadigt omfattet af garanti) bil, kørt med det i to dage, og nu duer bilen ikke mere.

Som udgangspunkt er det nok ikke voldsomt smart at lave det stunt uden en del tiltro til chiptunerens formåen, men det kan du ikke bruge til så meget nu.

Prøv at høre chiptuneren der solgte dig chippen. Hvis han er seriøs om hans produkt, så ved hvad hvad der sker i detaljer. Hvis han ikke kan svare dig, så betalte du nok nogle dyre lærepenge.

Mercedes opdager sikkert at den har været chippet, da de nye styringer er ret intelligente, og ganske avancerede, så din garanti er måske blevet et problem at opretholde.

Bedste bud er at spørge ham der solgte dig chippen, men jeg gætter på at det er "bare ærgeligt makker".

I værste fald er det en meget dyr chip.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

blot til info.
HENRIK er professortypen.
jeg er bare lige på/ond!
MVH søren

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Hmm - hvis det havde været nogle af de mærker som jeg piller i til hverdag, :wink: , så kan vi se en hel om hvor meget moment den har ydet på hvilket tidspunt og hvilken dag :!:
Så det med at den ikke har været "chippet" er ikke det helt store problem at se hvis det skulle vise sig at være en løgn.
Rigtig mange der kører diesel for lavet en eller anden form for ændring så den lige kan lidt mere end naboens bil, og det er også helt fint, men de aller fleste glemmer at ALT garanti bortfalder i DRIVLINJEN, ( bremser, hjulophæng, trækaksler,gearkasse, kobling og motor) hvis det bliver opdaget....... kan blive meget dyere at skulle få alt det lavet på egen regning end som købe en model med en større motor..... men det er nemt!

Titel:

Professor eller ej....

Alt det med garanti og hvad der kan ske er jeg helt klar over. Og jeg sidder ikke og tuder over noget.

Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvad der sker i motorstyringen når man snyder den til at hæve railtrykket???

Titel:
Mester Medlem

det MEST nærliggende, var i mine øje, at spørge der hvor vidundertingen er købt! eller regner du seriøst med, at den samme forhandlereller anden forhandler af vidunderting.... giver dig et uddybende svar her?
noget ala det du har givet 4000kr for, i virkeligheden blot er en modstand til 65øre.... bange for at chiptuningsverdenen ikke fungerer sådan!
MVH søren

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
Jeg har kørt med sådan en i min hyuandai gennem 4 år.
Jeg tager den af når den skal til service.
Der har været gået et par dysser på garantien, men de har aldrig kunne udlæse eller spore at der har være indsat denne boks.
Du skal forlange dine penge tilbage for den boks hvis det er den der laver fejlen.
Over for Mercedes ville jeg bare spille dum.....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time