Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 maj 2009, 21:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hej

har noget DIS tænding på min volvo med EFI Euro 1 motorstyring. Har det problem jeg ik kan få rpm signal ud via det orginale ben på boksen. men skulle jeg ikke ku hente signalet direkte på tændspolen ? har 3 kabler der går på tændspolen Klem 15 og IGN 1 og IGN 2 Hvordan hiver jeg et rpm signal ud af dem ? kan ikke sætte rpm direkte på ign 1-2.

håber i kan hjælpe


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2009, 05:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Du kan jo prøve med 2 dioder, på ign 1 og ign 2 også en zenerdiode til tælleren.

Som beskrevet nederst på denne side.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... m#tachoout

Er udgangen helt død, eller er den ikke kraftig nok til at drive omdrejningstælleren?

Hvis det sidste er tilfældet så er der jo spoletrikket fra et relæ.

Den løsning jeg syntes er bedst.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2009, 11:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Udgangen er helt død.. tror den døde da jeg ville ha min rpm tæller på. det ku den vist ik lidt :(

Men snakkede med Bruno Hansen. og det havde de set før. de mener jeg skal købe en puls deler tror jeg det hedder. og montere den på IGN 1 eller IGN 2 den skulle så bare hugge puls til omdrejninger og ikke noget strøm. og så er der en anden boks på det stik som kan gå til Benzin Relæ og RPM tæller. så det vil jeg prøve her nu :D håber jeg har den fredag eller mandag.

Ved ik om det andet du sagde med de dioder virker ? hvis jeg sætter omdrejnings tæller på ign 1 el 2 dør motoren næsten det kan den ik trække


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2009, 21:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Dioderne har virket fint i det tilfælde jeg har brugt dem.
En gl mascot der fik en ny motor med wastet spark, og omdrejningstælleren ville have signal fra kl 1.

3 dioder og omdrejningstælleren virkede.

Det er nok efter samme princip at pulsdeleren virke.
Den er bare pakket ind i en fin boks, og koster kassen!!!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 21:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Undskyld jeg lige blander mig.
Men har prøvet det samme med de dioder der.
Fungerede fint, dog begyndte omdrejnings signalet at forsvinde omkring 6 - 7000 omd. nogen ide om hvad det kan skyldes ?

Mvh


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2009, 21:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Undskyld jeg lige blander mig.
Men har prøvet det samme med de dioder der.
Fungerede fint, dog begyndte omdrejnings signalet at forsvinde omkring 6 - 7000 omd. nogen ide om hvad det kan skyldes ?

Mvh


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2009, 23:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 21:51
Indlæg: 66
Årsagen til at rpm signalet forsvinder ved høje omdrejninger er at dioderne ikke er hurtige nok til at "åbne" og "lukke". Du skal bruge nogle high speed dioder i stedet.
...eller nogle fast/soft recovery dioder


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2009, 08:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Oooh. Tror lige jeg skal brokke mig til ham jeg købte det af.. Takker for info.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2009, 10:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
-Pedersen- skrev:
Oooh. Tror lige jeg skal brokke mig til ham jeg købte det af.. Takker for info.


Hvordan har i overhovedet fået den tanke at lave det fusk?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2009, 20:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
HenrikGM skrev:
-Pedersen- skrev:
Oooh. Tror lige jeg skal brokke mig til ham jeg købte det af.. Takker for info.


Hvordan har i overhovedet fået den tanke at lave det fusk?


Købte bare en boks af et dansk firma. Og var i den tro at det jeg fik med posten var noget der duede. Skilte den ad, da jeg undrede mig over manglende rpm signal, ved høje omd. Og så, så at det var lavet med dioder som beskrevet her.
Derfor jeg spurgte i første omgang hvad fejlen kunne være.

Så jeg har skam ikke fusket, bevist... :)

Mvh


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team