Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 22:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2009, 18:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
hejsa

jeg har et problem med underlig styring i lange sving, eller rundkørsler...


bilen er utrolig let at dreje med i lange sving, og bliver så endnu lettere at dreje på et bestemt sted på rattet

bilen er en volvo 850r så den burde være lavet lidt til race fra fabrikken.


for øvrigt sejler den meget ved høj hastighed, når jeg trykker på bilen for at teste støddæmperene falder den hurtigt til ro, og virker rimelig hård. kontra fx, min kammerrats passat som er meget mere blød


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2009, 21:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
et ord: Gummiophæng.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 25 apr 2009, 21:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
de foreste i bærearmene er skiftet til powerflex...

kan de bagerste resultere i at styrtøjet er underligt ved lav fart...

kan du nævne hvilke det kunne være??


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 25 apr 2009, 21:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ejnarmc skrev:
de foreste i bærearmene er skiftet til powerflex...

kan de bagerste resultere i at styrtøjet er underligt ved lav fart...

kan du nævne hvilke det kunne være??


Generelt kan ødelagte gummiophæng medføre besynderlige kørselsegenskaber, men også en såkaldt racerundervogn. Lidt forkert justering, så er de typisk ringere end en std undervogn.

Men hvis ophængene er ok, så ville jeg se på sporingen, og derefter på en støddæmpertest.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 25 apr 2009, 22:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
det er den org. undervogn der sidder på..

det vil sige en 4 hjuls sporing (eller hvad det hedder) så kan problemet være løst..

hvis jeg køre ud af lige lade vej, er styringen utrolig let på ratte, som om den køre med cykeldæk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2009, 16:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En 4 hjuls udmåling med justering kan godt løse problemet.
Men kontroller først alle bøsninger for slid. ellers er det spild af penge.

Ps en "R" model er ikke race.
men nærmere en gt-gti undervogn.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team