Runesm skrev:
Og så en fuelrail i vvs-kobber. Har ALDRIG tænkt på det før, men ser snildt det smarte i det nu.
.....
Men er stadig helt pjattet med den der fuelrail, og har kigget nogen videoer nu om lodning på kobber, det er jo kæmpe-nemt nærmest. Brugte du også flus-middel, eller er det der var i loddetinnet nok?
Der var nok i tinnet åbenbart

, for jeg mener ikke jeg brugte ekstra. Det kunne dog godt have været tilfældet, da jeg har på lager. Kan ikke huske det præcist. Har dog været ret krakilsk med rengøring af emnet.
Ideen har jeg planket fra en bruger der var lidt aktiv herinde en gang - lavede ca. 325 hk på en E30'er med 2,7 kværn og Rotrex-kompressor. Kørte med MS som rent tilskud.
Jeg har også set kobber blive brugt på amerikanske sites, og kan generelt ikke se at der skulle være problemer. Trykket i en rail er relativt lavt sammenlignet med vandtrykket fra vandværker herhjemme - så der burde ikke være kvaler.
Vibrationer kan måske blive akilleshæl ift. samlingerne, men jeg tvivler helt ærligt.
Det er lidt ghetto - det indrømmer jeg blankt - men sidst jeg lavede en rail, svejsede jeg den i rustfrit - fårk jeg var ved at blive sindssyg. Det er noget crap at arbejde i osv. - og jeg skulle bare videre. Havde lidt travlt.
Næste gang laver jeg nok af en 20VT rail hvis det er til en VW 16V, ellers køber jeg nok af det ekstruderede alu-profil. Det er såmænd ikke sååå meget dyrere.
Okay. For jeg har kigget en del youtube videoer med "soldering copper", og alle vil ha dem hysterisk rene, og så smører de flusmiddel på, før de så samler emnerne og lodder dem.
Men tror såmænd nok det skal holde. Tror kobberet flexer for meget til at lodningen æder vibrationerne, selvom det er rimeligt store rør.