Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 22:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 apr 2009, 08:06 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
En standard pug 1.8 benziner er pludselig begyndt at hyle i gearene. Dog kun 3. og 4. gear.

Hvad kan dette skyldes?

Mvh Jakob


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2009, 09:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
du har selvfølgelig kontrolleret olie standen på gearkassen?
hvis ikke, kontroller standen, skift evt olien og tilsæt noget antifriktions halløj.. jeg har selv ok erfaringer med abcon grå t eller liqui moly ceratec..
hvorfor det kun lige er i 3-4 gear er sq egentlig et godt spørgsmål..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2009, 15:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Et dødt leje, det er ligger nærmest 3 og 4 gear's hjulet.
Det er svært at beskrive nøjaktigt uden en spræng tegning af gearkassen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2009, 16:21 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Tak! Jeg fik spørgsmålet stillet og vil lade det gå videre.
Mvh Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 09 apr 2009, 23:29 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
min egen daiplastiksko gearkasse hyler i samtlige gear.

Det er differentialet der laver det nummer. Der skal ikke ret meget hård kørsel til at slide det så det hyler.

Tør jeg hælde grå abcon på den, samt noget frisk gearolie ( som jeg IKKE køber fra thansen denne gang ). ?

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2009, 23:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
altså, jeg har den holdning at man lige så godt kan prøve den lette løsning først, virker det ikke må man tage mere drastiske midler i brug.. læs: prøv det, virker det ikke, så kør til den brækker sig eller renover nu!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2009, 21:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Morten skrev:
"Det er svært at beskrive nøjagtigt uden en spræng tegning af gearkassen."

Og den få du så helt "gratis" lige pluds'lig hvis du ikke prøver noget ABCON mv :shock:

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2009, 15:49 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
audi_claus skrev:
Morten skrev:
"Det er svært at beskrive nøjagtigt uden en spræng tegning af gearkassen."

Og den få du så helt "gratis" lige pluds'lig hvis du ikke prøver noget ABCON mv :shock:


Hahahah :tooth: :gnaek:

Som sagt fik stillet spørgsmålet (min bror) og gav input/svarene videre. Det viste sig at der tilsyneladende manglede olie. Efter lidt oliepåfyldning meldes at lyden forsvandt. Den spilder ikke olie og har ikke tidligere gjort det. Det undrer mig at kassen lige pludselig skulle bruge olie.
Dertil kan koblingen finde på at fedte.....kun nogen gange... kunne det være sandsynligt at den gylper lidt ved simmeringen mellem kassen og koblingshuset, og det via akslen går i "slyngkoblingen"?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2009, 19:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
hvis ikke gearkassen er våd nede under af olie, kunne det da godt tyde på det render ud inde i koblingshuset.. prøv evt at løsne den nederste stribe bolte rundt i bunden af koblingshuset og tving det lidt fra hinanden og se om der kommer olie ud..
hvor meget olie manglede der cirka?

hva med bagerst på differentialet, der er den også tør? synes jeg 'tit' har set franske biler er utætte omme ved pakdåserne..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2009, 21:50 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 13 nov 2008, 23:13
Indlæg: 32
jep pakdåser ved trækakslerne er slemme til at blive lidt fugtige, men ellers er det nok som du selv skriver, pakdåsen ved højgearaksel der er lidt utæt. også kendt fænomen :P


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team