Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 16:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Gir det EFI et forsøg duer det ikke kommer der fartstrup styring på i stedet. det er er vist lidt bedere end MS, og til samme pris som Henrik GM skal have for at lave det.

Håber den er klar og startet op engang i næste uge min nyrenoveret B23ET, Så skal den bare mappes ind og ud og rulle

Senest rettet af Jakobsen 11 apr 2009, 07:45, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Nu ved jeg ikke om det er off topic her, men hvad gør det bedre , har hørt masse godt om www.fartstrup.dk , men hvor skiller den sig ud fra MS ?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jamen tør ik og sige hvad lige præcis. men det er jo for det første ikke noget DIY kit :D ingen tvivl om at ms sikkert er okay. men har nu bare set så mange med Fartstrup der bare suser afsted uden problemer overhovedet. Kender ingen der køre med MS og kommer nok heller ik selv til det nu, selv om det ku være sjovt at prøve bestemt

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
du skal ha den store pengepung op for at købe en fartstrup løsning !

undersøg lige hvor mange der kører fartstrup kontra ms her i verden før du dropper tanken om ms.!

Titel:
Medlem

Nu er det ikke altid mængden der afgør det..

Men understøtter den nogen funktioner som ms ikke gør eller vs.

Titel: ..
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Mener os at have læst et sted at der nogle racerbiler i den dyre ende der kørte med efi euro-1 styring , kan bare lige huske hvor. Måske det var i en af a.graham´s bøger

S3 Optimeret

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

altså nu har jeg tilfældigvis en kammerat der ikke bor andet end en 20-30km væk. der sælger og indkøre Fartstrup styringer og en masse andre sjove ting. han har lovet at kigge på det EFI for mig, så tror ik det er et problem.

Pris på fartstrup er vel en 14.000kr - 16.000kr med indkøring. og så er det problem frit (: Ingen tvivl at MS sikkert også er super godt når det køre. Men har bare lidt mere tiltro til at EFI - FMJ er noget bedere i den sidste ende, og har heller ikke behov for at selv at pille for det virker jo :D

Altså angående EFI og Racerbiler. så er det jo nok ikke Euro 1 de vilde biler køre med. det er jo nogle noget dyere bokse garenteret :D

Titel:
Moderator

Anders-S13 skrev:
Altså angående EFI og Racerbiler. så er det jo nok ikke Euro 1 de vilde biler køre med. det er jo nogle noget dyere bokse garenteret :D

Mon ikke vi så kan blive enige om at der nok ikke er så mange af disse bokse på Lemans racere, og stil dig spørgsmålet hvorfor den info bliver udbredt..

Slå op under "Pectel" det er Leman grej.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Admin
Admin

Anders-S13 skrev:
altså nu har jeg tilfældigvis en kammerat der ikke bor andet end en 20-30km væk. der sælger og indkøre Fartstrup styringer og en masse andre sjove ting. han har lovet at kigge på det EFI for mig, så tror ik det er et problem.

Pris på fartstrup er vel en 14.000kr - 16.000kr med indkøring. og så er det problem frit (: Ingen tvivl at MS sikkert også er super godt når det køre. Men har bare lidt mere tiltro til at EFI - FMJ er noget bedere i den sidste ende, og har heller ikke behov for at selv at pille for det virker jo :D

Det er vigtigt IMO ikke at falde i den grøft :)

Klassikere i den retning:
> Den til 10.000 må være bedre end den til 3.000
> Jeg har set biler der kører godt med den model
> Jeg har ikke brug for at pille i den når den jo bare køre

Kommentarer:
Det gør ikke en motorstyring bedre at en sælger/producent vælger at skrue fede dækningsgrader på salget (eller er dårlig til at indkøbe). Prisen siger som udgangspunkt ikke noget om produktet i dette marked. Som udgangspunkt er alle de kendte styringer ens på muligheder (dem du skal bruge), holdbarhed og troværdighed. Det er uanset om det hedder Haltech, OMEX, Fartstrup, MS, VEMS, MOTEC, Emerald, EFI euro 1/6 osv. Den helt store forskel og parameter er nærmere softwaren og hvor brugervenlig tilgangen til "tuning" er. Og her er der stor forskel. De fleste har forstået at softwarens skal være gratis tilgængelig, men der er stadig støvede producenter som ikke er med på den vogn, herunder EFI euro X styringerne. Med mindre du har helt UNIKKE behov, hvilket du med 99% sikkerhed ikke har, så kommer du lige godt i mål "hardwaremæssigt" med samtlige styinger. Dernæst kan man sige at hvis du er ligeglad med penge, ja så kommer du også lige godt i mål med samtlige vedr. indkøring. Men kun hvis du er fuldstændig ligeglad med din økonomi. Nogle er nemmere at indkøre end andre pga. funktionsopbygning, brubervenlighed, opstartsmap mm. i softwaren. Nogle står du helt alene med (eneste ven er den kommercielle sælger), andre er bredt anvendt og giver bredt erfaringsgrundlag og hjælp. Alle kan købes som færdige pakker og færdig indkørt.

Dernæst det med at du ikke skal pille i den da den jo kører.....tro mig, du kommer til at ændre i den. Enhver ændring, justering eller senere opgradering kræver ændring i styringen. Og vælger du den låste eller kommercielle ukendte, ja så er der kun den kommercielle sælger/timeløn til at ændre for dig. Det er at sidestille med chipning...hver gang der er ændret er det en tøffetur op til værkstedet. Det er jo et af formålene med en prg. styring, at de 4000 kr. spares hver gang man forbedre, opgraderer, ændre ladetryk, flow, porter, ændre tomgang, lambda værdier til syn, osv. osv.

Og til sidst, det med at du har set nogen biler køre godt med en motorstyring, siger intet om motorstyringen. Det fortæller noget om indstillingerne, dvs mapningen. Husk det, du kan have en milion$$$$$ styring, men som aldrig kommer til at fungerer. Det afhænger af mapningen. Hvis du skal bruge penge, så brug dem på mapningen. Alt andet er subjektivte præferencer :wink:

Blot lidt input :)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det er fint med lidt input :D

angående Lemans racere nej de køre nok ikke Euro 1. aner ikke hvilke versioner de køre med, og er egentlig også lidt ligeglad. MS er til DIY folket som selv vil makke skrue og justere, det behov har jeg slet ikke har som sagt en kammerat der indkøre biler til nær og fjern, så det problem med at få boksen justeret eller indkørt er intet problem og det vil ikke koste mig en formue. og det eneste der gør MS til billigt er hvis man selv laver ALT selv. Det er jo samme pris hvis man får en gut til at lave og bygge et MS sæt på en bil, som hvis man fik en hvilken som helst anden styring på. Kan godt se det ms er smart men det er det først når man selv kan ændre eller mappe på systemet, ellers er det jo som alle andre systemer efter min mening. Men igen lader det her EFI Euro 1 få et forsøg duer det ikke, eller gir det alt for mange problemer skifer jeg til FMJ og så burde det problem være væk, har en kammerat med FMJ på en Volvo der laver de 350+ og 500nm på under 1Bar og det suser afsted uden problemer :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time