Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 sep 2024, 18:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Mascot
Indlæg: 06 jun 2002, 21:44 
Hejsa!

Jeg har i tankerne at tune min MINI...

Det er en 1000 A motor

Men vil gerne have en 1275 A+ I!

også vil jeg have den honet op til 1380 og så skal den have anden knast, ventiler og sådan noget med dem!

Og andre plejl stænger og cylinder.

Og til sidst vil jeg overveje at sætte en Turbo og måske en intercooler.

Men skal man så skifte krumtap?

Og kan jeg bruge den almindelige SU HS4 carb. ??


Jeg vil da gerne også have andre forslag!

Mvh. Emil Pedersen


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel: Re: Mascot
Indlæg: 07 jun 2002, 00:53 
HypHest har en bedre ide. Det ser meget overkommeligt ud. Jeg skulle ikke mene at SBI ville have noget at indvende.
http://www.sdsefi.com/features/june02mini.htmher

http://www.sdsefi.com/features/mini7.jpg


Top
  
 
 Titel: Re: Mascot
Indlæg: 07 jun 2002, 08:20 
Det ser måske godt ud med sådan en Calibra i men det tror jeg næppe vil gå her hjemme!

Og den er sku også lidt for svær at sætte i... og hvad med bremser for jeg skal jo også stoppe den kæmpe motor igen ikke?


Top
  
 
 Titel: Re: Mascot
Indlæg: 07 jun 2002, 08:20 
Det ser måske godt ud med sådan en Calibra i men det tror jeg næppe vil gå her hjemme!

Og den er sku også lidt for svær at sætte i... og hvad med bremser for jeg skal jo også stoppe den kæmpe motor igen ikke?


Top
  
 
 Titel: Re: Mascot
Indlæg: 07 jun 2002, 08:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Der er plads til mere
Find en mg metro 1.3 turbo 1.0 kan ikke bores nok men kan bruge 1100 krumtap = 1.1
http://www.spagweb.com/v8mini/diary/2002_02.htm http://www.spagweb.com/v8mini/gallery/0 ... everse.jpg


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Mascot
Indlæg: 07 jun 2002, 13:04 
Nej nej, i er HELT forkerte på den! Det eneste rigtige er da selvfølgelig
en 3,5 l V8 fra Rover. B-] Den kan hvertfald være i en Morris Minor Clubman,
så mon ikke der også er plads i Mascot'en? Se selv under linket på denne sidehttp://www.rover-v8.co.uk/feature.htm

http://geocities.com/jharkola/images/viku/rover_tn6.jpg


Top
  
 
 Titel: Re: Mascot
Indlæg: 07 jun 2002, 15:35 
Nu må i virkelig undskylde men i burde sku da være på den lykkede!

Hvordan helvede vil i lægge sådan noget i?

Der er dårlig nok plads til 1000!!!

Og husk at vi bor i lorte landet danmark!

Jeg havde nu tænkt mig at bruge en MG Metro A+ motor!

Den skulle så bores til ca 1400ccm det skulle man kunne også nogle andre stempler og plejlstænger, jeg ved ikke rigtig med krumptappen...

Også skulle der monteres turbo på den...

Men kan man sætte en turbor på den standarde S.U. HS4 karburator??


Top
  
 
 Titel: Re: Mascot
Indlæg: 07 jun 2002, 18:46 
Jeg kender til flere fra UK der har lavet C20XE tricket, men dog kun den ene med turbo....

Altså hvorfor ikke gøre det 100%? Find en synsbil og flyt rundt på pladerne. Så dyrt kan det ikke være at købe en ekstra Mini i nogenlunde synsklar stand.


Top
  
 
 Titel: Re: Mascot
Indlæg: 07 jun 2002, 18:49 
Okay, her er er et lille opgraderings projekt der måske er lidt mere overkommeligt.


http://www.migweb.co.uk/forums/showthre ... light=mini


Top
  
 
 Titel: Re: Mascot
Indlæg: 07 jun 2002, 18:51 
Her er linket til stage 1 begynder kittet..

http://www.migweb.co.uk/forums/showthre ... light=mini her


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team