Du har jo en dejlig nem nogenlunde flad kant at arbejde med kan jeg se.
Hvis det var mine fælge ville jeg lave en fed højglans-poleret kant.
Alt aluminium kan poleres op så det skinner ligesom krom, men det kræver sin tålmodighed.
Her er opskriften :
1.Sørg først for at afdække det midterste af fælgen som jo ikke skal slibes i, så du ikke kommer til at ramme en af egerne og lave en grim ridse. Brug evt. malertape og pap.
2. Frem med excentersliberen (den autolakerer også bruger som både ryster og roterer) Køb evt. en billig en i Harald Nyborg.
Først sliber du kanten jævnt hele vejen rundt en omgang ad gangen med korn 240 eller grovere alt efter hvor slemme ridser/skrammer kanten har. Sørg for at lade sliberen arbejde og lad være med at presse imod.
Pas på med at kæntre den og sørg for at holde den nogenlunde plant.
3. Nu sliber du på samme måde hele vejen rundt igen med korn 400
Og du vil se at du får en rigtig pæn men dog rå overflade og stadig med slibespor i
4. Her kommer trylleriet : Frem med vandslibnings sandpapiret i det fineste du kan finde (fås evt. hos en autolakerer) og en bøtte med alm. vand i. Dyp vandslibningspapiret i vandet og slib kanten "med let hånd" hele vejen rundt med håndkræft. Brug rigeligt med vand. Gentag dette indtil kanten er helt fri for slibespor. (Kræver tålmodighed

)
5. Frem med din mini-polermaskine med blød polérpude og på med noget "Autosol til aluminium" (Fås i biltilbehørs butikker) Og puds løs så længe du orker.
Tag derefter en blød bomulds klud og puds resterne af slibemidlet væk med håndkræft og...
VUPTI : Dine fælge har nu en BLING BLING chrom look kant som du nødig vil have konen til at ridse henne ved bageren om søndagen.
6. Af-fedt fælg kanterne med fortynder og giv dem 2 lag klarlak. Dette gør at du ikke skal ned på knæ og pudse hver anden dag.
Regn med ca 2-3 timers arbejde pr. fælg
Du kan jo evt også bare lakere kanterne i den farve du nu ønsker efter du har lavet punkt 3. Men så er fælgen jo bare almindelig og kedelig.
God arbejdslyst!