Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 sep 2024, 04:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 jun 2002, 17:18 
Jeg fik min 4E-FTE (1,3 turbo intercooler) til at køre i går, men ladetrykket stiger uden begrænsning og jeg fatter det ikke!!!! :´-( Jeg kan sagtens aktivere wastegaten med en kompressor på lavt tryk, og den er ikke utæt når jeg suger i den. Hvad er der galt??
Min motor køre standart med ladetryk på 0,6 bar, men den når først 0,6 bar over 4000 omdr/min. er det normalt??


Mvh. Thomas Krogholm


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 02 jun 2002, 18:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hej
det kunne lyde som om at dine forbindelser er utæt op til aktuatoren:-/ :-/, når blæser trykluft ned, hvor meget er det for hvis du blæser med bare 3 bar, så skal den sku nok åbne. det med den først når 0,6 efter 4000omdr. lyder lidt mistænktsomt, jeg havde en uno på et tidspunkt efter 2500omdr. var der fuldt lade tryk, så det kunne tyde på at turboén går stramt eller du har en utæt udstødning, specielt omkring manifol er de meget sarte.:-/ :-/
eller her er en lille sindsyg ide:-)) hvad er det for en turbo standard??? den skal hede noget med ct 12 nomalt og der skal stå toyota på den:-))
håber lidt af det her kan hjælpe:-))
Hilsen Henrik

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2002, 23:02 
det er en ct10 der sedder på standart og hvis din motor har stået meget længe så seddet turboen fast i den gamle olie som har været i turboen så hvis den ikke kommer så tag den af giv den lidt vd40 ned i olie huset en dags tid så skal den nok komme fri har prøvet det flere gange med gamle turboer:-))


Top
  
 
Indlæg: 02 jun 2002, 23:28 
Hej igen

Det er en Toyota ct9, som er standart på min motor. Det bliver svært med wd40 da oli-indløbet og retur begge sidder i bunden af turboen, men vil prøve alligevel, (den føles meget let at dreje med fingerne).
Kan stadig ikke forstå det med akuatoren, Jeg kan suge og puste uden at noget føles utæt og slangen har jeg lige skiftet, men hvis jeg blæser med ca. 0,5 - 1 bar med kompressor, springer den gladeligt i bund. men hvis jeg hugger speederen i bund ved 5500 omdr/min ryger den omgående på 1,1 bar hvorefter jeg ikke tør mere. :-/ Den rykker sku når trykket flyver der op. :-P

Mvh Thomas K.


Top
  
 
Indlæg: 02 jun 2002, 23:32 
Hej læste lige igen.

Att: Jan F. Jeg skal bare tage den af og så komme lidt WD40 ned i oliehuset? Hvornår er det normalt at trykket kommer ca.? :-P
Har du en ide med aktuatoren? Det kan jeg simpelthen ikke fatte!! :´-(

Thomas K.


Top
  
 
Indlæg: 03 jun 2002, 22:05 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 47
Jeg har haft samme problem på en rs turbo....

Den stod simpelhen en lille smule åben i wastgaten hele tiden... Så strammede jeg den en halv omgang, så kom trykket fra 2500 omd. Der udover var aktuatoren helt færdig, så den ikke kunne styre det, men trykket kom fra bunden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jun 2002, 22:27 
:-O :-O :-O Da jeg kørte på arbejde i morges fik den bare ladetryk ved
2000 omdr. :-D Fedt (Men nu fatter jeg slet intet) Måske det hjalp med en god tur på motorvejen i går aftes.....
Men aktuatoren kan jeg ikke regne ud for den er ikke utæt, og virker fint med meget lavt tryk fra kompressor...... Nogen ideer? inden jeg køre på værksted med den...

Mvh Thomas


Top
  
 
Indlæg: 04 jun 2002, 10:46 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 47
Tjek at wastegaten bliver holdt helt lukket når der ikke er tryk...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2002, 16:57 
Helt lukket- Ja selvfølgelig. Det er den hele tiden, det er det der er problemet.;-)

Thomas


Top
  
 
Indlæg: 04 jun 2002, 17:39 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Selve armen som aktuatoren trykker på kan godt være groet fast så armen ikke kan åbne helt, så vil ladetrykket stige.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team