Der plejer normalt ikke at være problemer synsmæssigt i at lappe både her og der, hvis bare det er lavet ordenligt! Det gælder i praksis faktisk også vanger og andet bærende.
Selv en amatør uden større maskinpark, kan som GM siger, lave det så fint at det er nærmest usynligt bagefter. Det er kun et spørgsmål om en lidt større arbejds indsats og en smule talent for at svejse/arbejde i stålplade. Flad stålplade er der ikke meget styrke i. Det bliver let noget flapværk hvis det er en større flade og det er bl.a derfor fabrikkerne laver alle de her sjove "mønstre" i bundpladerne. Det giver er en helt anden stivhed i pladen.
Har selv engang genoplivet en Alfasud, hvor der gik adskillige m2 plade bare til lapper. Den var SERIØST rusten og det vrimler jo ikke ligefrem med nye pladedele til sådan en. Der var aldrigt så meget så et løftet øjenbryn omkring rustarbejdet de gange jeg var i synshallen med den og jeg havde ikke spekuleret det mindste i A,B, C zoner. Kun at lave det så flot mine amatørevner overhovedet rakte.
Med den arbejdsindsats du vist ellers ligger i projektet, ville jeg næsten synes det lyder underligt hvis du ikke ville forsøge at lave rustreparationerne så usynligt som muligt. Som inspiration burde jeg jo næsten finde billeder af ham Taiwan gutten der nærmest med bare hammer, mejsel, lidt træklodser har lavet en perfekt kopi at hele bunden i et gammelt VW bus førerhus, med alle knæk og faconer.....Det er svimlende flot lavet!!!