ae86 skrev:
@HenrikGM
Har du set katedral portene på LS1.. Og jeg som syntes LS3 & 7 var underlig høj og smal... Derudover er der nu indtil flere steder hvor jeg har set LS7 opgivet til 360cfm
Nej, har ikke stået med sådan en top i hænderne.
Og ja, jeg ser også mange steder hvor der er høje flowopgivelser, primært fra USA.
Jeg kan feks også se at nogen sælger portede topstykker til 2JZ, som ret præcist flower 10% mere end et std topstykke. Hele vejen op....
Der er mere mellem himmel og jord end man lige umiddelbart skulle tro.
Jeg forholder mig til det jeg måler. Flowbænken kan lave samme måling inden for ca.1,5% hver dag i en uge, på samme top, og det er ok for mig.
Spredningen i løftet er eneste manuelle faktor, og klar fejlkilde for gentagelserne.
En anden ting der kan ændre meget på flowet et hvad der er "på" porten. Flower man den med manifolden, eller rå, har man en vokskant på, og hvor stor radie, etc. etc.
Som med rullefeltsmålinger er det en tillidssag.
Nogen flower ligefrem topstykker med et regulært velocity-stack på porten.
Det sjoveste er alligevel at se hvad der sker med flowet med og uden manifold, med dårlig tilpasning eller ej, osv.osv.
Hvad der er en dødssynd på det ene topstykke er helt ligegyldigt på det andet.
Når en veludviklet motor som LS7 er lavet som den er, så er jeg yderst forsigtig med at "jorde" den, eller for den sags skyld sætte fræseren i den.
Ikke sikkert det virker, altid bedst at have et skrottopstykke til prøveklud.
En sytråd på langs på rette placering har jeg set nappe +10% af flowet på et topstykke. Man skal se det før man tror det.
PT nulrer jeg lidt med overfladebeskaffelsen. Man kunne måske have fordel i forskellige overflader forskellige steder i porten, men det er en lang historie der ikke er færdig.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!