Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jan 2025, 12:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
lqs skrev:
mener du ikke at du skal til at søge arbejde om en måned?
eller hvordan?
MVH søren

øøøh, hvor kom den fra?

siger jo lige at jeg har andre ting at bekymre mig om lige nu, end at sætte mig ned og regne på en økonomi der FORHÅBENTLIG fortsætter som den er.. når man nu tænker på alle de rare arbejdspladser regiringen snakker om.

som f.eks. at lede efter nyt arbejde... gode forslag modtages gerne for øvrigt!

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Slavteren skrev:
lqs skrev:
mener du ikke at du skal til at søge arbejde om en måned?
eller hvordan?
MVH søren

øøøh, hvor kom den fra?

siger jo lige at jeg har andre ting at bekymre mig om lige nu, end at sætte mig ned og regne på en økonomi der FORHÅBENTLIG fortsætter som den er.. når man nu tænker på alle de rare arbejdspladser regiringen snakker om.

som f.eks. at lede efter nyt arbejde... gode forslag modtages gerne for øvrigt!

Med fare for at du nu bliver sur, så sporer jeg en tendens til, i dine indlæg, at du mener at din situation er alle andres skyld og at det er selvsamme alle andres pligt/opgave at få styr på dit liv, er det korrekt opfattet?

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
absolut ikke..

igen var det ikke pårettet som et tude-indlæg..

jeg er så absolut klar over at det vil koste at kommer viddere... hvis jeg ikke var klar over at ting koster, så havde jeg nok en helt anden interesse end gamle biler hehe. jeg siger bare at jeg ikke mindre end 2 gange er kommet galt af sted.. første gang var det ikke statens skyld, men svag lovgivning der gjorde at min arbejdsskade slet ikke var en skade, men en: arbejdsrelateret sygdom... den regel er så heldigvis rettet så færre ryger i den fælde.. 2. gang kommer jeg galt af sted, og en uheldig række af begivenhedder gør at jeg det første år konstant får af hvide at jeg bare er hypokonder.. indtil det alligevel viser sig at jeg både havde revet forreste kårsbånd af i den ene side og flækket menesken. efter en scanning...

i starten af min sugemelding (hvor jeg fuldt regnede med at være på benene, lægen sagde jo at jeg ikke fejlede noget) prøvede jeg så at bruge spildtiden på at få fornyet mit farlig gods bevis og få det krancertifikat jeg aldrig fik... fagforeningen var med på ideen, men komunen: hvis du starter på det kursus tager vi dine sygedagpenge øjeblikkeligt!!!

efter lidt over et år på sygedagpenge, med div forsøg på at komme i gang med et eller andet tager de så mine sygedagpenge.. det koster GEVALDIGT både på økonomien, og jeg går helt ned med en depression..

det hele ender med at kommunen mener at jeg altså sagtens kan køre lastbil og leve af det, hvilket jeg 1: ikke kan i mit knæ, 2: de selv har spændt ben for i starten af min sygdom..

anker hele sagen, bla fordi komunen har overtrådt en lang række forhold, med det resultet at ankenævnet siger at det er da rigtig nok at komunen har klokket, men der er ingen konsekvenser, og de mener at jeg bare kan køre varevogn hvis der er nogle der kan læsse af og på for mig!!

til sidst for jeg så som bekendt ca 30kg i erstatning og intet i tabt arbejdsfortjeneste til trods for 3 uddanelser ud af vinduet.

tilbage sidder jeg med en kæmpe gæld, et dårligt helbred, og kan efterhånden se enden på mine dagpenge (som er opnået ved nogle måneders arbejde som chauffør med farligt gods og kranvogn... og ulidelige smerter) for man kan ikke gå fra kontanthjælp til dagpenge selv om man blir rask..

Jeg forventer ikke medlidenhed, det stadie er jeg langt forbi, men det der nager mig er at der er mange flere derude i min situation, og de blir mere og mere jaget..

Jeg prøver bare at gøre opmærksom på at det skide system ikke er så skudtæt som de fleste tror, og dem der sidder i saksen IKKE nødvendigvis er sociale tabere der prøver at nasse på samfundet. Heller ikke selv om de mange steder blir behandlet/ mistænkt for det..

Har lige haft 8 dejlige måneder, der desværre er slut til d. 1. på et arbejde i greve som sælger for at komme viddere med mit liv.. ikke noget jeg er blevet rig på for at sige det mildt, men min bank har heldigvis været forstående for at det var en vigtig del af at komme viddere, og så må jeg jo finde ud af hvordan regningern skal betales senere.. lige nu sidder jeg er er lidt depri, ikke over at skulle være helt på røven igen, det er meget nemmere når man har prøvet at ramme bunden, men jeg magter bare ikke det papir/ kontrol helvede jeg skal til og igennem igen :damn:

vil gerne lige understrege en gang til: DET ER IKKE ET TUDEINDLÆG, jeg blir bare lidt arrig når folk nævner at de betaler til et system der klarer alle ens problemer, for det gør det ikke!

og til sidst er jeg absolut åben overfor forslag til hvad jeg skal gøre nu!

og undskyld det lange svar på et kort spørgsmål :oops: men det ER kogt ned til det væsentlige.. ellers havde jeg fyldt et forum for sig.

www.slavteren.tk

Titel:
Admin
Admin

Her fejler systemet stort set HVER GANG
Få ALTID advokat på banen fra starten
Tegn separat forsikring, INDEN, for de ellers lovgivne forhold

Hvis nogen kan huske Asterix tegnefilm, herunder "Asterix og styrkeprøverne", så er den beukratiske opgave med at hente et cirkulære på det romerske kommunekontor at sidestille hermed.
Her hjælper trylledrik ikke, det er helt andre styrkeprøver... :coffee:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
JakobM skrev:
Her fejler systemet stort set HVER GANG
Få ALTID advokat på banen fra starten
Tegn separat forsikring, INDEN, for de ellers lovgivne forhold

Hvis nogen kan huske Asterix tegnefilm, herunder "Asterix og styrkeprøverne", så er den beukratiske opgave med at hente et cirkulære på det romerske kommunekontor at sidestille hermed.
Her hjælper trylledrik ikke, det er helt andre styrkeprøver... :coffee:

HA! det var jo lige det den hed... kunne ikke huske det men kunne bestemt huske handlingen, den fortæller lige præcist hvad der er problemet, nemlig latterlige skrankepaver uden opsyn fra politikere der har mere travlt med at pleje deres karriere og drukture, (undskyld oplysningsture til sydens sol...), men dette gør jo så bare førnævnte diskussion så meget mere relevant og grotesk, for hvor er rimeligheden i at når nogle ikke gør deres arbejde ordentlig så skal andre bare punge ud, igen! og dem der råber højest er sjovt nok dem der ikke selv skal aflevere, men modtage...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Back on topic:

http://www.fm.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2009/03/20090317%20finanslov%202009%20opfoelgning.aspx skrev:
Med aftalen iværksættes yderligere initiativer, der bidrager til at understøtte udviklingen i vækst og beskæftigelse:

Pulje i 2009 på 1½ mia. kr. til renovering og bygningsarbejde.
Forøgelse af de kommunale investeringer med mindst 2 mia. kr. i 2009.
Annulering af afgiftsforhøjelser vedrørende eksisterende gulpladebiler

Titel:
Medlem

efterz skrev:
Back on topic:

http://www.fm.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2009/03/20090317%20finanslov%202009%20opfoelgning.aspx skrev:
Med aftalen iværksættes yderligere initiativer, der bidrager til at understøtte udviklingen i vækst og beskæftigelse:

Pulje i 2009 på 1½ mia. kr. til renovering og bygningsarbejde.
Forøgelse af de kommunale investeringer med mindst 2 mia. kr. i 2009.
Annulering af afgiftsforhøjelser vedrørende eksisterende gulpladebiler

wuhuuu

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
perfekt... det var også en LED ide

Titel:
Mester Medlem

i kan være sikre på at den kommer igen. samfundsøkonomisk er ideen også rigtig god. dieselmotorer (partikler fra deres udstødning) dræber ca 10 gange så mange som der dræbes i trafikulykker!
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

http://www.fyens.dk/article/1205987:Ind ... -varevogne

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time