tyson2 skrev:
Er jeg så en nasser eller hvad for at mene at de rige blir rigere?
Kort sagt (baseret på din tone): Ja...
Er vi ikke enige om at uanset hvad, så betaler en med højere løn end dig, minimum samme
procentsats i skat som dig? (og oftest højere endnu)
Kan vi, baseret på dette, ikke blive enige om at personen med højere løn end dig, afleverer et større beløb pr. måned til vores fælles samfundsgoder end du gør?
Kan vi ikke blive enige om at du formentlig belaster samfundsgoderne såsom hospitalsvæsen, politi, etc., lige så meget som en med højere løn?
Hvori består det urimelige i at procenten skrues ned på et mere sammenligneligt niveau for højt lønnede?
Ja - dem med bedre indkomst får mere ud af det - men det er pointen. Det skal være et incitament for at komme ud af hullerne og tjene lidt flere gysser. Enten ved at uddanne sig, tage et ekstra job, tage noget overtid, what-ever.
Formålet er at få nogle kr./ører i omløb så vi kan få gang i økonomien igen.
Det skal alle være med til - så tal om at være solidarisk!
Jeg er helt enig med MH i at der skal være plads til både dem der leder, og dem der ikke gider det ræs. Der skal være plads til f.eks. befordringsfradag. Og sikkert en masse andre ting også jeg ikke lige husker her.
Men det kan aldrig være unfair at højere lønnede skattemæssigt kommer ned mod en procentsats der svarer til den som lavere lønnede har (hint: der betales stadig flere kr. og ører).