Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 maj 2002, 15:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Hej

Skal jeg fjerne min Superchip, når jeg monterer Turbo??
Og selvfølgelig montere den originale :-D
Jeg tænker, af hensyn til tænding...
Bilen er en BMW 535i E34 fra 90

På forhånd tak

Peter


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2002, 18:16 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Det er nok lige så godt som uden chip, den får også mere benzin og jeg vil nok foretrække mere benzin da de også køler mere end en mager blanding, men hvis du monterer MAP fueler så ja af med den så du kan få tændingen ned. Så er bezinen ikke et problem.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2002, 20:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Ja den side af sagen havde jeg ikke lige tænkt på....:-|

Tak for svaret

Peter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2002, 18:32 
af med den superchip.... den gør jo at bilen er lige på nippet til at tændingsbanke... uden turbo....køb en benzintryksregualtor til returslangen...så har du det benzin du får brug for, til ladetryk op til ca. 0.6


Top
  
 
Indlæg: 17 jun 2002, 19:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Kan jeg ikke bruge den originale benzintryks regulator???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 aug 2002, 13:58 
Du kan sgu ikke få den gamle bør til at køre hurtigere uden turbo


Top
  
 
Indlæg: 09 aug 2002, 17:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 154
Geografisk sted: ålborg
hej musta
jeg vil give dig ret i at en bmw 535 i ikke er nogen lyskryds dræber.
da jeg i min helt standard 106 gti tog den for sygt indtil vi på motorvejen nåede 220kmt.

men mht. den sure bimmer har jeg også været den ulykkelige ejer af sådanne en skodbil
nemlig 535i med turbo og det var sgu ikke nogen dans på roser.
Først røg gearkassen, så bagtøjet, derefter topstykket, og sidst men ikke mindst knækket plejstang.
Bilen kørte med 0,5 i tryk. :´-(

E34/M30 motor er dyr at reppe. på da der jo ikke findes vildt mange af dem!!!!

_________________
bmw E30 325i bi turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2002, 17:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Hmmmm....Det med om det er en skodbil eller ej, må vi skændes om en dag ved lejlighed :-))
Men jeg ville godt høre lidt om dine øvrige erfaringer mht. turbo på en m30 motor...
Havde du selv monteret det?
Hvilken turbo sad der på?
Fik den ekstra benzin, i form af fx en MF2 box?
Var der foretaget andre modifikationer på motor/gearkasse/bagtøj?
var det automat gear eller manuel?

Jeg har lige skiftet både gearkasse og bagtøj...så det er jeg ikke så nervøs for...Måske lidt for gearkassen:-|....bagtøjet er nu med spær...samme som M5...dog en anden udveksling...så det skal sq nok holde :-)

Du har ret i at det er en dyr bil at reppe på.....Men omvendt, så kører man vel heller ikke Limo, hvis ikke man har råd til det :-D

Peter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team