Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 08:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Morten VJ skrev:
Hvis du har luft i systemet så overheder motoren hurtigt.
Kølerslangen der ikke kan trykkes sammen er normalt med et køler dæksel der virker :wink:

Selvom kompressionsmålingen siger ok, og den ikke blander vand og olie.
Så kan du sagtens have en utæt toppakning imellem cylinder, og en vandkanal.
100 km er jo ikke ret meget, så vent lidt hvis den er utæt så brænder du pakningen istykker på et tidspunkt.

Hvad er problemet med en standart pakning??

MVh

Morten

Ingen ting.. men havde et problem med MEGET MEGET HØJT overtryk i mit kølersystem, plus motoren blev for varm, og lå ujævn i omdrejningerne, altså den svingede mellem 1500-3000 hele tiden.. havde fået afvide det var toppakning, så lavede jeg min egen i kobber nu hvor jeg skulle skifte.. og det ændrede ingen ting, så viste det sig at det var min vandpumpe der var færdig.. så skiftede jeg den, og bang bilen kørte normalt ..

nu mens jeg så har været ved at lave lidt andre ting på bilen og kørt til synshal og hjem igen og sådan.. ja så opdager jeg det her med at kølerslangerne er ligeså hårde som sten, hvilket jeg syntes var unormalt ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Morten VJ skrev:
Kølerslangen der ikke kan trykkes sammen er normalt med et køler dæksel der virker :wink:

Det har du sku nok ret i, ved nærmere eftertanke trykker man jo normalt ikke på en kølerslange når motoren er drift varm...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

klyfax skrev:
Morten VJ skrev:

Det har du sku nok ret i, ved nærmere eftertanke trykker man jo normalt ikke på en kølerslange når motoren er drift varm...

Tja, mit kølerdæksel virker ihvertfald ikke, for jeg prøvede med et andet og det var som ren magi, ingen problemer med slanger der bliver hårde mere :D

Så nu hæver dækslet sig ved 0.9bar .. ved ikke hvad det gamle hævede sig ved men det passede dårligt nok ned i holderen..

Ham jeg købte dækslet sagde os at det der sad på ikke var det der rigtigt skulle sidde der ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time