Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 00:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2009, 20:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Hvad er det helt præcist man gør når man svejser spærret til? Ja nok ikke lige som ham i det link ;)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2009, 20:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Svejser planeterne sammen så højre og venstre aksel bliver låst sammen ... samme princip som når man montere et "spool".. resultatet er en stiv bagaksel .. altså 100% esab, migatronic e.t.c. spær..

Dem der roder med det svejser vidst nok pinionen sammen med planeterne udover at svejse planeterne sammen.. pinion er den aksel som planeterne roterer omkring og bagtøj findes ofte i enten 2 eller 4 pinion hvor 4 pinions er de stærkeste .. det giver sig selv at det selfølig kun kan lade sig gøre på en RWD .. (måske tilnøds på en FWD dragster der KUN skal lige ud .. men jeg tvivler seriøst på at det er brugbart) ...
Det skal lige nævnes at der er tale om åbne diff oven over .. et torsen diff ser lidt anderledens ud inden i hvor der sidder snekke tandhjul istedet for almindelige planeter.. men et torsen er et spære differentiale så det er udnødvendigt at begynde at svejse i et torsen

Planeterne er dem der sidder inde i selve differentialet... altså IKKE kron og spidshjul

Jeg har ikke selv prøvedet dette getto spær men det siges at virke meget godt også på bane .. men det kræver selfølg en hård undervogn der kan aflaste det inderste baghjul i svingene .. lidt ala en go-cart


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2009, 20:59 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Det er dælme noget af et scooterhoved der har været i gang med at mekke lidt hjemme i perlegruset..

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2009, 22:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Indlæg: 106
Geografisk sted: Norge
ae86 skrev:
Svejser planeterne sammen så højre og venstre aksel bliver låst sammen ... samme princip som når man montere et "spool".. resultatet er en stiv bagaksel .. altså 100% esab, migatronic e.t.c. spær..

Dem der roder med det svejser vidst nok pinionen sammen med planeterne udover at svejse planeterne sammen.. pinion er den aksel som planeterne roterer omkring og bagtøj findes ofte i enten 2 eller 4 pinion hvor 4 pinions er de stærkeste .. det giver sig selv at det selfølig kun kan lade sig gøre på en RWD .. (måske tilnøds på en FWD dragster der KUN skal lige ud .. men jeg tvivler seriøst på at det er brugbart) ...
Det skal lige nævnes at der er tale om åbne diff oven over .. et torsen diff ser lidt anderledens ud inden i hvor der sidder snekke tandhjul istedet for almindelige planeter.. men et torsen er et spære differentiale så det er udnødvendigt at begynde at svejse i et torsen

Planeterne er dem der sidder inde i selve differentialet... altså IKKE kron og spidshjul

Jeg har ikke selv prøvedet dette getto spær men det siges at virke meget godt også på bane .. men det kræver selfølg en hård undervogn der kan aflaste det inderste baghjul i svingene .. lidt ala en go-cart


Det har blitt gjort med suksess også på FWD. I sverige går i alle fall en blå fiat uno med 350+hk, den blir brukt på banekjøring (ikke en dragbil), og det fungerer vist helt fint, også i svinger. Det er også flere som har gjort dette på fwd, og det fungerer greit.
Men jeg regner jo med at det sliter litt ekstra på dekkene til drivhjulene ja..

_________________
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2009, 22:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Indlæg: 106
Geografisk sted: Norge
Bilen jeg nevnte over er den på siden her.
Forøvrig fint bygg, han har frest seg kalippere selv osv..
http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.p ... 3eda59bba9

_________________
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team