Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 09:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
JerrilD skrev:
Tror bare jeg dropper den bil :damn:

Hvorfor dog det? Du gør bare ligesom man ALTID bør når man kikker på gamle brugte biler, specielt hvor ejerne normalt mest er/har været unge mennesker... gå efter de dyreste og fineste på markedet. Ung ejer, gammelt og billigt= 95% chancer for at du ender med noget gammelt lort. Man finder kun gamle biler i fin/sund stand ved at gå efter dem der har haft særligt kærlige ejere. Der kan med garanti også stadigt findes superfine RS turbo'er uden på markedet. Men som med andre ældre GTI, gætter jeg på 90% snart kun er til ophuggeren, der er altså ikke meget der overlever den gennemsnitlige "Brian"! :(

Ud fra de biler jeg ser hos en mekaniker jeg kender så generelt: Jo mere "Thansen styling" jo mere ramponeret og misvedligeholdt er bilen. Det er underligt nok også næsten altid dem der skal have ny gearkasse ..... :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
Har desværre et stramt budget fortiden, så har ikke oceaner af penge ;)

Leder efter en turbo bil eller en baghjulstrukket bil. til en max pris på ca 25000 kr + - det løse ;)

Titel:
Moderator

JerrilD skrev:

Leder efter en turbo bil eller en baghjulstrukket bil. til en max pris på ca 25000 kr + - det løse ;)

Det burde da ikke være svært at finde en bil der kan opfylde alle de krav?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Har kigget lidt på en bmw 325i e30 men de kan sku også være voldkneppet og rusten?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
HenrikGM skrev:
JerrilD skrev:

Det burde da ikke være svært at finde en bil der kan opfylde alle de krav?
kommer jo som sådan an på hvad krav man har til andre dele end KUN motoren. og indkøb af bil og en sikkerhedsmessig stand så man forsvarligt kan køre på bane med en undervogn der er nogenlunde frisk + tuning. så er 25K ved at være brugt op.

brug da din sofus sammen med et ligne opsæt som don´øs. den køre faktisk ganske fornuftigt.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
JerrilD skrev:
Har kigget lidt på en bmw 325i e30 men de kan sku også være voldkneppet og rusten?

Du skal være ret heldig at finde en fin 325´er inden for det pris rum du snakker om. Der er virkeligt ved at være LANGT i mellem dem der er bare nogenlunde iorden, og hvis man finder en der i god stand er prisen også der efter.

Du kan sikkert godt være heldig at finde en der kører ok til den pris, men så skal man også forvente lidt småfejl og skavanker.
90% af dem er totalt forkneppede, de døjer en del med rust og elproblemer efterhånden, og så lider mange af dem under at de folk der har skure i dem ikke har haft det store begreb om hvad de skurede i.

Har en kammerat der har ledt efter en fin e30 de sidste 3 måneder, han har virkeligt kørt land og rige rundt for at kigge på biler, men har nu givet op og købt mc i stedet.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hvad med sådan noget som dette? Godt nok ikke det jeg søger, men det er jo også en klassiker :)

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=58595027

Titel:
Senior Medlem

Jeg tror det er en bil som man hurtigt bliver træt af den celica, så heller finde en gammel MR2'er. Eller hvad med den Toyota corolla ke70 stationscar som ae86 har tilsalg?

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=21293

Nu kender jeg ikke prisen, men der er da mulighed for en supersjov og anonym bil.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Excess skrev:
Jeg tror det er en bil som man hurtigt bliver træt af den celica, så heller finde en gammel MR2'er. Eller hvad med den Toyota corolla ke70 stationscar som ae86 har tilsalg?

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=21293

Nu kender jeg ikke prisen, men der er da mulighed for en supersjov og anonym bil.

Har godt kigget på den ke70´er der :) Men ved sku ikke lige :)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
KE70 + http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=702422 = :up:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time