Så er det tid til at få ryddet ud.
1) *****
Peugeot XU Turbomanifold fra DP-Engineering model "love collector v2", Rustfri 316L.
Tilhørende downpipe, rustfri 316L, inkl. flange connection.
Samlet pris 7000 kr. (nypris (1164 EUR / 8671 kr.)
Nyt og ubrugt.
http://www.dp-engineering.nl/EN/product ... inless.php
http://www.dp-engineering.nl/EN/product ... /DP_V2.php
Dp-turbomanifold, downpipe, GT2876R (den som beskrevet nedenfor) = samlet pris 10tkr. Denne opsætning laver typisk +/- 300 hk ved 1bar med moderat "aftermarket" sugeknast mm.
2)*****
Turbo, kugleleje Garrett GT2876R, 0.70 A/R kompressor, 0.86 A/R turbine (480hk). Pris 4450,- (Nypris 7450,-). Den har kørt under 1000 km - det er den som er på billederne ovenover.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 5330_2.htm
Denne model var valgt til at lave 441 hk på peugeot 205 16v (lavede 402m tid på 11.1 sek). Og samme model har lavet 426 hk på 8v ford 2.0. Begge biler kun ved 6000 rpm. Blot eksempler i forhold til pug 205.
Visuelle størrelse på 0.70 kompressoren ses her (arkiv foto).
Turboen har helt samme turbine som de mindre turboer GT2860RS og GT2871R. Med det større kompressorhjul er der lidt hurtigere spoolup og langt bedre turbomap ved højere ladetryk.
3)*****
Custom Olie retur rør til GT2876R turboen (eller andre GT28 turboer). Tilpasset setup med DP-manifolden. Pris 400 kr.
4)*****
Turbo GT35S, kuglelejeturbo. Den har konvertionelle lejer på turbinesiden og kugleleje på kompressorsiden. Nypris 5995,- (turbomotor.dk). Sprit ny (fejlkøb). inkl. T3 flange og afgangsflange, samt ekstra speciallavet afgangsflange som koner ud til 3' (76mm).
Pris 4500,-
5)*****
Wastegate 38mm, tial style. Sprit ny (fejlkøb), inkl. flanger mm. Pris 500kr. (nypris 695,-). Det er modellen i sølv.
6)*****
Bov JBR 2-i-1, sølv. Livstidsgaranti fra producenten jbraceparts.se (nypris 1685 sek). Den har en rigtig god lyd og kan stilles efter behov. Pris 750 kr. Den er inkl. flange (tragt) til åben version (som billedet nedenfor) og inkl. flange/rør til recirkulering. Inkl. 2½ rør med 25mm studs, samcoslange, spændebånd und alles. I 2½' røret er der desuden gevindflange til lufttemperatursensor.
7)*****
Komplet pakke -> Vand-til-luft intercooler. Producent PWR (kvalitet fra USA, nypris 4000 kr. alene for enheden)
http://www.pwr-performance.com/intercooler.htm (4x10)
Der er lavet flotte 2½' endestykke på med vuls.
Inkl. 26L/min. marinepumpej (høj kvalitet)
Inkl. monteringsplade til standard 205 front plastik chassie (der hvor den ene blæser/oliekøler normalt sidder).
Inkl. 2 stk. tilpassede 135 graders Ø25mm samcoslanger
Inkl. tilpassede alu rør
Inkl. T16 orginal front luft-til-vand køler
Samlet pris kr. 3000,-
8 )*****
Komplet slangekit, indsugning, som ses på billedet ovenfor. Passer på TurboTechnics setup og burde ligeledes passe direkte på standard XU10J2TE turbosetup. Inkluderer 1 x 90 grader samco bøjning, 2 x 90 grader 3' rustfri, 2 x 45 graders samco bøjnin 3', ca. 40cm 3' samco lige slange, 25 cm lige alu rør, 1 x 45 graders rustfri bøjning 3', dertil grøn 3' hks style padehat filter. Inkl. slangebånd. (den sidste 45 graders samco bøjning, 45 graders rustfri bøjning og filter kan ikke ses på billedet det går ned langs motor og ud i siden for kold luftindtag). Bemærk slangerne er samco (uden logo).
Samlet pris 1500,-
9)*****
Komplet slangekit, trykside, som ses på billedet ovenfor. Passer på TurboTechnics setup og burde ligeledes passe direkte på standard XU10J2TE turbosetup. Inkluderer diverse lige stykker 2½' samco lige slanger, 2 x 90 graders rustfri 2½ bøjning, 1 x 45 graders rustfri bøjning 2½', speciel storradius 90 graders 2½ samco bøjning, 1 x 90 graders samco bøjning 2½'. Inkl. spændebånd. Bemærk slangerne er samco (uden logo).
Samlet pris 800 kr.
10)*****
Bearbejdet 205 GTI manifold. Bearbejdet til at passe XU10 topstykke (ovale indgangshuller). Dertil 58 mm gasspjæld fra XU10 XSI. Dette gasspjæld er svejset så det holder til tryk, men kan også fint bruges til sugemotor. Dvs. diverse huller mm. stoppet. Dertil specialsvejset flange så det kan passe direkte på 205 GTI manifolden. Inkl. flange så gaskabel passer på. Fin opgradering både sug og tryk. Samlet pris 900kr.
11)*****
70mm 306 GTI gasspjæld. Der er defekt plastik til gaskabel. Det virker pga "reparationsskrue", men nyt plastik bør udskiftes eller erstattes i andet materiale. Inkl. gasspjældsflange.
Pris 450 kr.
12)*****
4 stk. grønne 306GTI dyser, som nye, kørt under 100km. Pris 950 kr.
13)****SOLGT****
Peugeot XU 8v - Kent knast PT46. Fin turboknast og fin konservativ opgradering til sug. Bruges ofte ved JA topstykker. lander topeffekt ved 6200 rpm ved 205GTI. Jeg landede selv 150hk (sug) på min CTI, inkl. kat. med bearbejdet XU9 topstykke, ovennævnte knast og kn filter.
Den er brugt men fungerer fint. Pris 500 kr.
14)*****
Peugeot 205 - komplet rustfri udstødning. Den har kørt under 100 km. Kommer fra DES developement i UK. Den har standard XU flange og har 3' halvejs og går derefter over i 2½'. Den har en stor gennemstrømningspotte. Den har 3' afgang. Den er optimal til turbo og passer på standard XU10J2E turboalbuen, samt TT (turbotechnichs) albuen. Kan nemt tilpasses andet. Den passer også på almindelig sugemanifold, men kan kun anbefales hvis første 3' halvdel udskiftes til 2½. Pris 2750,-
Mange af delene er lavet så det passer sammen, og jeg giver gerne rabat ved køb af "samlede pakker".
Venligst ring på 61611360 (hverdage mellem 17-23 / weekend 8-23).
Mvh Jakob